1 juni 2012

Blandade känslor idag

Det har varit en tuff vecka för mig.
Det är en del inför galan som nu närmar sig med stormsteg som behöver göras.
Även om man tycker att man har allt klart så spinner det ändå på ganska rejält i huvudet.

Har avbokat allt som inte är nödvändigt, allt för att spara på den lilla energin som jag har.

Har varit väldigt ledsen på sistone också, vet inte om det är årstiden eller galanerver. Kanske en kombination.
För ett år sedan hade vi verkligen hopp om Tilda, vi såg slutet. Hennes hår började växa ut och en tacktårta beställdes till sjukhuspersonalen.....usch vill inte ens tänka på det.

Idag fick jag tyvärr veta att ytterligare en liten tjeja med wilms ev. har fått ett återfall.
Vet inte så mycket än men kan säga att det hugger tag i magen.
Det var den lilla tjejen och hennes starka mamma som gav mig hoppet om Tilda. Att man visst kan bli frisk från Wilms tumör..... nu vet i katten....
Känner så enormt med familjen och den hopplöshet som kommer. Bubblan som återigen omsluter den lilla familjen.
Dock är jag ganska säker på att kämpaandan verkligen finns. Det verkar inte vara en familj som ger upp så lätt.
Nu känner jag också ett ännu större driv att samla in pengar till barncancerfonden. Nog måste det väl ändå finnas någon vettig människa som kan komma på det där som behövs.
Att någon ska hitta det där lilla som fattas för att man ska kunna kurera dessa hemska cancermonster.

Kan säga att jag verkligen tänker på lilla C inför denna galan. Hon och alla andra små kämpar.
Den här galan är verkligen för ER!

Just nu är jag verkligen stolt över "min" stad! Vilken respons från invånare och företag!!

En åtgärd som stadens Coop Extra gör är detta:

"I morgon startar vi ett lotteri som kommer att finnas i vår förbutik/Spel&Post.
Skänk en slant och delta i vårt TÅRTLOTTERI. Vinsten är en TÅRTA från Konsumbagarn.
Hela behållningen skänker vi på tisdag till Tildas Hjälpande Gala!
Kom in till oss och hjälp - du också!"

Foto: I morgon startar vi ett lotteri som kommer att finnas i vår förbutik/Spel&Post. 
Skänk en slant och delta i vårt TÅRTLOTTERI. Vinsten är en TÅRTA från Konsumbagarn.
Hela behållningen skänker vi på tisdag till Tildas Hjälpande Gala!
Kom in till oss och hjälp - du också!

4 kommentarer:

  1. Åh, vad du kämpar på, beundrar dig så mycket för det! Jag tror galan kommer bli fantastisk!

    Har Å och hennes lilla tjej i tankarna hela tiden, sedan hon skrev inlägget på FB... Hatar detta förbannade cancermonstret!!!

    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Camilla
      Jag tänker också på dom heeeela tiden. Känslan finns ända i märgen!!
      Jag blev helt kall när jag läste det på fb....Dom var mitt stora hopp när Tilda blev sjuk. Nu hoppas jag verkligen att dom reder ut detta.
      Kram på er

      Radera
    2. Ni är så söta... Det känns att ni finns där, även om vi aldrig träffats..
      Just nu är stark nåt jag inte känner mej som...vill mest bara gömma mej...

      Annelie: Om mejlet jag fick från dej - inte nu, men sen, när jag hämtat mej. När vi vet vad som väntar.

      Tack för att ni finns.
      kram

      Radera
  2. Åh vilken underbar människa du är!
    Kram

    SvaraRadera