3 juni 2012

Mera glädje åt folket

Den här fina fick följa med in efter Jordans kisserunda i morse.
Till min förfäran så noterade jag att syrenerna börja bli lite bruna i kanten...redan... :-(
Får verkligen njuta av dom snabbt nu.

Igår hade jag en sån "går inte utanför huset dag". Tog tag i städeriet som legat i träda, skickade sonen till återvinningen så nu är inte köket belamrat med tomkartonger, tidningar och div. skräp längre.
Mamma var på lite fikabesök, men sen blev det soffan mest hela dagen, underbart skönt!
Precis vad jag behövde.

Idag var jag mycket piggar när jag vaknade, hade nog sinnet på "battery charging" igår.

Har dock fortfarande familjen norröver i tankarna ofta. Det var mycket barncancerfonden igår, i varenda reklam, på "kvällen är din". Detta gör mig mer och mer taggad.
Försökte inte läsa för många statusuppdateringar på fb som innehöll förkylningar (som vissa tror är en dödande sjukdom), eller annat trams som jag numer ser som mer eller mindre patetiska.
Vissa gånger vet jag att jag själv skriver sånt trams, så jag hänger inte någon.

Nu ligger dock annat mycke värre saker så nära och då är sådan så oviktigt. Inget illa menat.....nu höll jag på att skriva ...inga illa ment (oskarshamnsdialekt) hahah.
Man blir helt lost i detta med dialekter.
Just nu florerar just oskarshamnsdialekter i ett forum på fb. Det är precis sådant som jag mår bra av just nu. Lättsamma saker som man kan både skratta högt och lågt åt.
Mer sådant!!

2 kommentarer:

  1. Det där håller jag verkligen med om. Jag hade väldigt svårt att komma tillbaka till jobbet i receptionen på vårdcentralen när folk söker för en vårta på tummen eller en stukad tå när jag just förlorat min dotter i cancer./ Paula

    SvaraRadera
  2. jag har aldrig varit i närheten av det du varit med om, men känner lite igen det där med perspektiven... jag har många vänner med psykiska problem precis som mig själv, och när en av mina absolut närmaste vänner mådde svindåligt och precis blivit inlagd var jag fruktansvärt orolig och försökte trycka i mig middagen (blir illamående i det tillståndet)... samtidigt sitter min mamma och är jättearg över att någon gjort en saab-logga i kinesiskt stuk.
    de allra flesta klagar väl på småsaker ibland, men när en småsak hamnar så himla nära en betydligt större sak smäller man nästan av.
    kram

    SvaraRadera