3 oktober 2011

Migrän och samarbete

Dagen har intagits i horisontelltläge.....migrän!!
Gick upp som vanligt, men efter bara en kort stund började den där förbaskade auran att störa mitt synfält. Neeeej inte nu inte idag!
Hann få i mig en kopp kaffe men sen var det bara att inta sovrummet.
Jag lämnade Tilda o Caroline med skolarbetet och försökte svälja bort illamåendet.
Ni vet när man mår så där illa så man nästan känner att det är i svalget och vänder. Huvudet bultar och man vill bara sova, men det går inte!
Nu är klockan nästan 23.00 och jag mår fortfarande lite halvilla med lite lätt huvudvärk.
Det måste försvinna till imorgon för då måste vi åka upp till Västervik och tanka lite blod.
Tycker inte att det märks speciellt mycket på henne, men proverna visar något annat.

Min hörna börjar ta form nu. Har inhandlat en ny fotpall och en golvlampa. Nu fattas bara fåtöljen och pläden. Det kommer bli skitbra tror jag. Ser mig själv sitta där och njuta.
Det är inte lätt att ha det fint när vi är så många här hemma men vi försöker så gott det går. Då inklusive några samandrabbningar. Går inte att undvikas när man är många vuxna på en liten yta.
Ni ska inte tro att det är idel dans på rosor här hemma, nä lite diskussioner är det MEN vi försöker alltid komma fram till en lösning och det är det viktigaste.
Vi kan inte alla vara helt nöjda men vi måste kunna samarbeta iallfall.

Skänker också en tanke till en god vän som förlorade en anhörig i helgen.
Tragiskt när så unga går för tidigt.  Kram på dig

3 kommentarer:

  1. Hoppas du mår bättre idag. Det är vanligt med lite hitt o ditt även i de bästa familjer. Men ni verkar trots allt ha det bra och mysigt.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fy för migrän. Har själv lidit av migrän sen jag var 18. Nu har jag haft anfall flera gånger i månaden mot tidigare med några gånger om året.

    Hoppas du mår bättre nu!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja migrän får mig att bli riktigt arg. Så onödigt att må så dåligt och missa en hel dag.....
    Stackars dig Lisen att ha det några gånger i månaden, jag lider med dig. Ingen är värd migrän usch och fy

    SvaraRadera