18 oktober 2011

På plats i "helvetet"

Vet inte om jag kan kalla det så, för egentligen är jag själaglad att just detta ställe finns. Här är just det stället där dom kan bota Tilda. Så egentligen ska jag väl inte säga att det är en helvetesplats men...JAG VILL INTE VARA HÄR MED MITT BARN!
Jag är ändå så glad för Tildas skull att dom tänker ta bort vätskan imorgon så att trycket mot lungan minskar. I kväll har hon fått dubbel dos av sin "knarkmedicin" som hon kallar oxynormet.
Hon sa till sköterskan att - Egentligen vill jag inte ta så mycket tabletter för jag vill ju inte knarka.
Då sa en förnuftig sköterska- Här kallar vi inte dom tabletterna knark, här kallar vi dom smärtlindring. Då var det helt plötsligt ok.
Det var förrästen en ny sköterska som vi hade här i kväll, jättetrevlig och hon tyckte att hon och Tilda skulle köra rullstolsrace i och med att hon själv satt i rullstol. Men Tilda var för trött, men jag lovar att hon säkert tar upp hennes förslag när hon har piggat på sig lite.
Planen är att Tilda ska sövas kl 14.00 imorgon men det tyckte vi var lite väl sent.
Ska försöka pocka på att vi får den framflyttad.

På vägen hit vet i katten hur jag satt i bilen men jag lyckades få någon muskellåsning, så jag går omkring som en vaggande pingvin. Tur i oturen så fanns massören på plats när jag kom upp så jag bokade mig en tid och hon knådade hela skinkan och utsidan av benet.
Nu går jag istället som en gravid vaggande pingvin.....mmmm bara tanken är ganska kul.
I morgon ska jag stretcha för fullt så att det lossnar ordentligt.

Sen vill jag bara säga att jag är så glad att den 91-åriga tanten från Ukraina fick stanna.
Hade jag varit i Stockholm hade jag garanterat varit på Arlanda, vid slottet och hos Fredrik Reinfeldt på en och samma gång! SKÄMS MIGRATIONSVERKET!!

En sak till innan jag slutar. När vi körde upp idag så var en STOR älg på gång att korsa vägen, men han stannade och tittade på oss istället. När jag säger STOR så var han just det. Vilka mäktiga djur dom är. Fy sjutton.

Så nu är jag klar så dags för sängen och laddning för morgondagen. Håll tummar och tår för oss att vätskan är fin och inga spår av cancerceller.

11 kommentarer:

  1. Vi håller tummar och tår med. Stor kram från oss/ Kicki

    SvaraRadera
  2. Vi håller också alla tummar & tår & armar & ben & ja, allt!! Bamsekram från oss /Maria

    SvaraRadera
  3. Jag håller alla tummar och tår så hårt jag bara kan ! Tänker på er hela dagen ! Kramar i massor från Annie I stockholm

    SvaraRadera
  4. Självklart håller vi alla tummar och tår! Tänker mycket på er!
    Kram Cicki

    SvaraRadera
  5. Självklart håller vi tummarna för er/ Frida

    SvaraRadera
  6. Jag håller tummarna till lilla Tilda <3
    Kram

    SvaraRadera
  7. Tummarna vitnar....
    Eva med Emelie

    SvaraRadera
  8. Givetvis! Kramisar från kusin Vitamin

    SvaraRadera
  9. Håller tummarna jag med! Jag hoppas med kropp och själ.
    Kramar Samira

    SvaraRadera
  10. Klart jag hälper till att hålla tummarna för att det ska gå bra!

    /Fredrik

    SvaraRadera
  11. Håller tummarna för att det är en väldigt fin och cancerfri vätska!
    Kram till dig och Tilda!
    Cissi

    SvaraRadera