21 maj 2012

Bilbyte

Jobb igen idag.
Lilla Jordan fick vara hemma själv idag i 4 timmar. Jag tror minsann att han sov hela tiden.
Åkte bort till Maria och där släppte jag honom lös, han sprang omkring så han hade eld i baken. Tala om överskottsenergi!

I förra veckan var jag och Ricky och kolla på bilar. Har tänkt ett tag på att det är nog dags att byta. Antingen köra slut på den man har eller byta..ja det är frågan.
Har kollat en del på Hyundai i30 och visst stod det väl en fin där inne på bilaffären.
Var ju tvungen att testa den också och mmmmm den gick betydligt så mycket bättre än min slöa golf.

Fick ett ja från banken och nu blir jag snart Hyundai ägare :-).


Det var körövning idag igen. Var ju tvungen att titta in till dom små sötnosarna. Fnittriga, trötta men dom visste hur dom skulle ta i iallfall. Det här blir toppenbra.
En liten tjej sa att jag var så lik en tjej i hennes klass, jag berättade att den tjejen var min lillasyster.- OJ! sa hon. - Är det din lillasyster???
Så vi kanske är lite lika Matilda och jag...

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Har läst din blogg ett tag och förundras över hur mycket sorg en del får bära. Jag miste min sambo i herr C i februari förra året så jag vet hur hemskt det är. Jag har en i30 och är så nöjd. Den är super och bränslesnål (har en diesel). Köpte den ny för 2 år sedan. Du har gjort ett bra val. Min är röd (viktigt med färgen!).
    Hälsar Yvonne i Luleå

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag beklagar förlusten av din sambo, Yvonne.
      Alltför tidigt misstänker jag?
      Cancer är något som måste utrotas, nu!
      Vad skönt att höra att du är nöjd med din bil. Min är också en diesel, men inte röd och fin som din. Jag fick nöja mig med en beige metallic, men det funkar också.
      Ha det gott

      Radera