24 maj 2012

Flashbacks och Miabesök

Mitt besök hos ortopeden idag var både behövligt och jäkligt otrevligt.
Han konstaterade snabbt att jag helt enkelt har vätska i knät och måste tappas.
Det där har jag ju varit med om tidigare, men inte med mig själv utan med Ante. Tårarna började trilla redan innan kanylen nådde skinnet.
Poff så satt den inne i knät och jag lyckades hålla benet still men fy %&X/?¤% det gjorde ont!
Det var precis så här Ante fick göra, det är inte klokt vad minnena etsar sig fast i hjärnan.
Jag fixade det iallafall och nu känns benet skit, men jag vet att det ska lätta ...kanske imorgon.

Som tur var så kom Mia från Källangänget och lättade upp min dag.
Såklart hade hon fin blomma med, en hortensia, som jag alltid har velat haft men aldrig fått tummen ur och köpt. Titta så fin. Mia är en sån person som kan ALLT om blommor, hon kan alla namn och jag är totalt värdelös.


Den fick ta plats ute på verandan med alla andra blomster.

Ikväll får man inte missa semifinal 2 i eurovision. Loreen måste bara gå vidare för hon är ju bara bäst!

Nu lägger jag benet i högläge och önskar mig en "svullfri" dag imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar