17 maj 2012

Jesus goes to heaven day

Gårkvällen tillbringade jag hos grannen Kerstin men övriga granntjejer.
Det blev grill, en något het sådan...väldigt rosa bubbeldricka och tjatter. Väldigt trevligt!
Kändes bra att äntligen kunde ta sig lite drickbart utan att få ÅNGEST!
Har inte druckit alkohol på hur länge som helst, just pg a att jag inte kunnat hantera mina känslor.
Det har liksom inte varit värt att få ångest bara för att man dricker ett par glas vin.
Men nu kände jag att jag kunde prova igen och det funkade bra.

Goa grannar
Började slipa ner mina trädgårdsmöbler, herregud vad det låter och durrar med en slipmaskin.
Tänkte göra det lätt för mig och slänga på lite vit färg på dom slitna gamla möblerna.
Köpte dom för 500 kr på Blocket för ett par år sedan. 
Dom är ju väldigt sköna att sitta i men ack så fula! Tänkte att jag kanske kunde muta Ricky lite och hjälpa till ;-).

Sen måste jag ju bara säga att biljetterna till galan börjar sina...
Det är endast 50 st kvar på OT, så nu får dom som vill gå skynda på och köpa.
Har fortfarande inte börjat bli nervös än och tur är väl det.

Ha en fortsatt bra Kristi Himmelfärdsdag...eller som någon sa en gång:
Jag var på tjänsteresa till Milano för länge sedan och hade med en trevlig skåning som var agent för företaget. Han förklarade så pedagogiskt för Italienarna under en middag
- You know (med en skånskklingande engelska), in Sweden we have something called "Jesus goes to heaven day"...dom tittade på oss med öppna munnar som senare blev ett krystat leende, utan att säga ett ord....
Kram på er!!

1 kommentar:

  1. Jesus goes to heaven day.... Kommer jag ihåg....

    SvaraRadera