22 juli 2012

En dag för att hedra själar.

Idag har mina tankar gått till Norge, till detta fasansfulla och helt idiotiska som hände för just ett år sedan.
Tänkte på alla dessa anhöriga som har kanske den värsta dagen idag.
Så fruktansvärt onödigt!!
Idioten i fråga har nu florerat i massmedia ett helt år. Vissa dagar när jag har gått in på aftonbladets sida så har hans onda ansikte varit det första man har sett.
Vissa dagar har jag avsiktligen scrollat förbi "han" för att inte ge honom MIN uppmärksamhet.
Ibland tror jag att han njuter för fullt, just för att få uppmärksamhet.

Hoppas att dagen idag kan bli just en minnesdag för offren och inte en minnesdag för Breivik och hans illdåd.
En dag för att hedra dessa själar som nu finns på ett ställe utan terrordåd och elände.
Jag tycker att Norge har gjort den här dagen till en fin dag och det är många gånger jag har satt mig ner idag och fällt både en, två och många tårar.
Nu ..... kan jag känna anhörigas smärta. Det kunde jag inte förra året.
Smärtan som gör så ont och som ingen annan som inte förlorat sitt barn kan känna.
Imorgon är en ny dag som jag önskar är lite lättare.

1 kommentar:

  1. Så fint skrivet! Man ska verkligen undvika att ge idioten uppmärksamhet.
    Så fruktansvärt onödigt. Stor varm kram Kicki

    SvaraRadera