4 maj 2011

Dumma mig

Mmmm precis så tycker min dotter om mig just nu. Hon är sur som en citron och tänker INTE prata med mig om jag inte köper en Magnum till henne. Lite svårt har hon allt att hålla masken så jag gissar att hon kommer vara sur sådär en 5 minuter till.

Har precis kommit hem från möte med rektorn och Tildas assistent. Vi kommer att få utökad tid med assistenten och det ser vi verkligen fram emot. Ibland är det så att Tilda vill vara i klassen lite längre än vad som är planerat och nu kanske det kan bli möjligt.
Det som dock är lite svårt att förklara är att hon mår inte bara fysikt dåligt ibland utan även psykiskt. Det är mycket saker som ska klaffa för att allt ska gå bra under dagen och då är Helen (assistenten) guld värd.
Tyvärr så är det ju så nuförtiden att inga lärare går på "lösen" om jag uttrycker mig rätt i, utan alla har sina scheman och inrutade tider. Vi får inte har Helen helt för oss själva som vi egentligen skulle vilja. Tyvärr:-(

Annars har vi inte gjort speciellt mycket idag. Jordan ville inte alls gå ut fick nästa bära ut honom för att kissa. Vädret har ju svängt idag kan man säga. Regn, snö och sol på en och samma dag det är inte dåligt det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar