15 maj 2011

Lite yr o så

Känner av lite yrsel idag,vet inte om det är tabletterna jag har börjat äta för min kris? Jag väljer att kalla det kris för det är nog den "diagnosen" min senaste samtalskontakt tycker att jag är i.
Vad jag har förstått så tar det ett antal veckor innan tabletterna gör full verkan och innan dess så finns det en del biverkningar. Jag hoppas att det går över snart för det är ganska jobbigt att gå omkring och va snurrig hela tiden.
Jag har som sagt bytt "psykolog" också, mannen med silverasken var ju jättebra MEN det var privat och det kostar en del. Nu behövde jag inte betala det själv men ändå. Nu tog vi det här beslutet tillsamman- att "göra slut" och det känns helt ok.
Träffade min nya kontakt i fredags och han verkar, so far väldigt bra. Han hade inget mysrum eller näsduksetui i silver. När jag öppnade dörren till byggnaden luktade det unket och den dåliga luften slog emot en som en vägg. Han satt förstås högst upp i byggnaden och hissen lyste med sin frånvaro. Ja ja nu behöver jag ju traska en hel del i trappor, men jag kände att det skulle vara bra om jag kunde prata också när jag hade masat mig upp. Hur som helst så klickade det ganska snabbt tyckte jag och vi kom överrens om en ny dejt redan på fredag. Såklart så grät jag floder, som alltid men det är ju normalt för mig nu.
Han förklarade också två VIKTIGT biverkningar av tabletterna, sexlusten som kan avta, ok ja, men det är ju inget jag utövar nu iallafall. Sen är det VIKTÖKNING...hmmmm...där får jag alltså passa mig.
Det ligger ständigt och mal i huvudet att jag definitivt skulle må mycket bättre av att tappa kilon.
Ja jag ska ta tag i det för min egen hälsa skull.Måste måste....

Annars har det varit en skön Söndag, haft fikabesök av Lotta och lilla söta Elin. Skönt att få prata lite skit över en kopp kaffe.Jag har ju dragit ner på det där med fikandet ganska rejält man ska ju liksom inte gå till överdrift som jag för ofta gör. Nä lagom är bäst (vad nu lagom är??)

1 kommentar:

  1. Tänk att kamperna i livet liksom aldrig slutar på något sätt, stort som smått. Hoppas du hittar en balans!

    (Jag fipplade med kommentarerna på mitt sista inlägg så ditt försvann...Sorry)

    SvaraRadera