23 juni 2011

En Torsdag innan fredag.

En helt "vanlig" Torsdag så här dagen innan midsommarafton, jag, Jordan och datorn håller varandra sällskap.
Stora sonen är iväg o tränar och Emmy är på väg hem från Skavsta. Tilda är hos sin pappa.
Jag myser med Spotify och lite bloggande.
I veckan har jag varit väldigt yr och konstig. Huvudvärken har inte velat försvinna. I eftermiddags tilltog det och jag slog en signal till sjukvårdsupplysningen.
Dom ville att jag skulle åka in till jourcentralen och det gjorde jag. Efter mycket om och men och undersökningar så har jag ev.sviter efter att jag har slutat med Sertralienet OCH att jag ev. har B12 brist. Jag ligger väldig lågt i mitt blodtryck också.
På måndag måste jag ringa min VC och ta ett B12 prov. Jag har legat på gränsen för medicinering förut och kan det alltså vara så. Ja .. vi får väl se. Läste lite om det på nätet och visst symtomerna stämmer ju väldigt mycket, men det är ju vanligt när man läser om sjukdomar.
Vi får helt enkelt se vad proverna visar.

Tilda fick tyvärr ta en avstickare till Västervik idag och fylla på trombocyterna. Det var en del strul idag vad jag förstod på exet. Det var tur att hon inte behövde vänta tills imorgon. Nu kan hon få slappna av lite på själva midsommarafton.

Måste få dela med mig av en lite tankeväckande historia som jag fick uppläst för mig hos min sjukgymnast. Jag har ju teflonminne så jag kommer inte ihåg den exakt men den gick ungefär så här:

Kap 1.
Du går på en väg och längre fram på vägen är det ett stort hål, du trillar i och det är jättetufft för dig att ta dig upp. Det tar väldigt lång tid.

Kap2.
Du går på samma väg, du vet att hålet finns där framme, du faller i men det är inte lika jobbigt att ta dig upp den här gången.

Kap3.
Du går på samma väg, du vet att hålet finns där framme. Du går runt hålet.

Kap 4.
Du tar en annan väg.

Jag tyckte att den var så otroligt bra. Man fick sig definitivt en tankeställare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar