7 november 2011

En vecka utan min solstråle

Nu regnar allt fysiskt över mig. Migrän, yrsel, illamående.
Men som dom säger...det är inget lustigt. Nej förvisso, men otroligt obehagligt och irriterande.

Igår kände jag mig instängd här hemma så jag tog bilen och åkte en sväng. Stannade till hos en vän som också förlorade en väldigt nära familjemedlem nu. Vi pratade, grät lite och det kändes skönt.
Vi är ganska lika, att vi kan prata om sorgen utan att det känns lustigt.
För mig känns det som att jag bearbetar det hela.
På kvällen fick jag migrän igen, försökte sova bort det men idag på morgonen låg det kvar.
Mår illa och har fortfarande lite huvudvärk.

Saknaden känns jättemycket idag. Ingen liten skuldra som petar fram under täcket, ingen liten tjej som tittar på mig urvaket.
Jag gråter och bilder på Tilda letar sig fram ur minnet. Min lilla fina tjej som jag bara skulle vilja ta i min famn och krama så hårt. Bara en liten stund, inte för länge för det tyckte hon inte om.
Det är grått ute och det känns likadant i min kropp, det är grått och alla dagar känns likadana.
En vecka har nu gått och chocken har lagt sig men nu kommer att minnen och bilder fram som är fina, men det känns så fel att hon inte fick fortsätta sin resa till rätt hållplats.

15 kommentarer:

  1. Vill bara ge en stor varm KRAM/ kicki

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte föreställa mig det du går igenom och det finns inga ord som tröstar. Så jag skickar bara en stor varm kram och talar om att ni finns i mina tankar.
    Christel (som följt din blogg den senaste tiden men som du inte känner)

    SvaraRadera
  3. Tänker på dej. Vi är många många många som sluter upp runt dej och delar din sorg. Det sliter i bröstet när jag läser din blogg (som jag inte kan sluta läsa på flera gånger varje dag i hopp om att hitta något kokt att skriva för att hjälpa den börda du bär.)Jag vilar i tanken på det någn skrev häromdagen ,att en del människor är ämnade för något större. När du beskriver din Tilda så tänker jag på henne på det viset. Men det betyder inte att hon inte finns, hos dej ändå. Jag är inte religös men jag vilar i denna tanke iaf. Hoppas den kan ge dej någon tröst. Annelie, jag inser att min ord är tunna, men mina tankar finns hos dej! Det är det jag vill att du ska känna.
    många varma kramar till dej. //Anne

    SvaraRadera
  4. Det gör ont i mig när jag läser vad du skriver.
    Och jag vet att det gör mycket mer ont i dig. Det som händer runt dig är både overkligt och verkligt på samma gång.
    Det finns inte några ord som är tillräckliga, rätt eller bra nog. Det är med sorg och värme jag tänker på dig och Tilda varje dag, och jag kan känna förståelse för vad ni går igenom.
    Många kramar från Gertie

    SvaraRadera
  5. Kan bara skicka massor av kramar och tankar till er.

    Tänker så på er.

    Många kramar Anna Gustafsson

    SvaraRadera
  6. Du skriver så fint!!! I dag har det brunnit ljus för Tilda i skolan. Ett bord i var uppgång med fina ljus, rosa rosor och med böcker att skriva i, samt ett inramat fotografi av gullungen! Det kändes fint... men jag har nog inte fattat det än. Inte riktigt. Jag kan fortfarande känna hennes varsamma händer när "Dr Jordan" tog prover på mig. Höra hennes gapskratt när vi var i Västervik och hon skulle busa med dig :)Jag ler åt hennes inlärningsmetod när hon skulle memorera vokalerna... det var hemma hos Anders och hon sjöng och spexade.

    Tilda har en stor plats i mitt hjärta. Vi fick en kort tid tillsammans men den är värd sina timmar i guld.

    Du vet vart jag bor om du är ute och åker fler gånger.

    Kramar från "lilla fröken"
    CarolineCitron :)

    SvaraRadera
  7. Skickar tankar och kramar till dig <3 Otroligt fint skrivet av "CarolineCitron", härliga ord.
    Varma hälsningar från Ängelholm
    //Emma

    SvaraRadera
  8. Kan inte föreställa mig din sorg och smärta. Hon var så söt. Min son kämpar på för andra gången så jag förstår dig. Min oro och depression är igång hela tiden. Vill inte behöva se honom bli dålig och försvinna. Herregud! Vilket helvete jag lever och ännu mer ni änglamammor. Kram

    SvaraRadera
  9. Vilken jättefin bild på Tilda. Mina tankar är med dig och de dina. Styrkekramar från Tali <3

    SvaraRadera
  10. Hej vill bara skicka kramar till dig <3
    Jag miste min son för fyra år sedan och känner igen mig i det du skriver. Ta hand om dig det finnns inga ord som kan beskriva det du går igenom. Tänker på dig Kram Kicki

    SvaraRadera
  11. Det är de bra minnena som måste fram nu så att du kan gå vidare och få kraft jag kan inte föreställa mig det du går igenom törs knappt tänka tanken, men annelie kent och jag finns här uppe på kullen om det är något du behöver hjälp med och jag kan lyssna om du bara vill prata tänker på dig varje dag ta en dag i taget, som jag brukar säga det kommer alltid en ny dag kram till er alla tinna

    SvaraRadera
  12. läser bloggen..vill skriva nått bra men vet inte riktigt vad.. <3 men kramar. kramar och mer kramar

    SvaraRadera
  13. Vi har aldrig träffats men jag vill bara säga att jag tänker på dig och Tilda varje dag. Kram från en som värdesätter din blogg högt.

    SvaraRadera
  14. I vanlig ordning finner jag inga ord. Vill bara ge dig en stor kram!

    SvaraRadera
  15. stor kram till er allihop... underbar bild på tilda. kan inte låta bli att tänka "hon är ju så frisk på bilden, precis som man ska få vara, hur kan hon vara död nu???". jävla cancer...

    SvaraRadera