16 november 2011

Tuff dag

Fick besök idag av Titti, egentligen kom hon av annan orsak men hon fick en kopp kaffe och vi pratade om livet en stund. Beslut som ska tas och en framtid som ödet får bestämma. Du har tagit ett så klokt beslut och av en så alldeles rätt orsak!

Efter att hon hade gått så kom min sanning ifatt mig och jag fullkomligt bröt ihop, jag kände i varje kroppsdel hur ont det gör. Nu börjar jag tvivla på min ork och om jag någonsin ska komma tillbaka igen. Jag vet att det är tidigt än och att sådan här dagar kommer jag att ha framöver också men kanske inte så tätt som dom nu kommer.
Igår hade jag en dag som var jättebra och det är ju tur att dom finns också annars vet i katten hur man skulle orka med.

Tur att Viwi kom som en räddande ängel och fick upp mig från soffan och gjorde att jag kunde skratta lite till slut. Inte nog med att hon kommer med frallor så kommer hon med ett gott hjärta också.

Uhhhh....det här är tufft!

Idag vill jag också skriva om Emmy som har ett hjärta av guld. Det finns tyvärr en del barn som fortfarande blir mobbade på våra skolor. Idag har hon "hängt" med en av dom. Tänk vad det kan göra för ett mobbat barn att få någon som bryr sig. Någon som vill leka en stund och att dom får känna sig omtyckta.Jag är uppriktigt stolt över henne.

Jag är så klart stolt över Ricky med som tar hand om mig. Han finns alltid här för mig i alla lägen. Han har till och med blivit bästis med Jordan :-) Killarna i huset.

Kram på er alla därute

12 kommentarer:

  1. kollar din blogg varje dag. vet inte vad jag ska skriva, för det är svårt att veta vad man kan skriva. så ger dig en kram och sänder mina tankar till dig. vet absolut inte hur du känner dig/er. men känner igen din sorg eftersom min syster förlorade sin son.. och jag hoppas du får det stöd du behöver.. ta väl hand om dig. massor av kramar

    SvaraRadera
  2. Dom tunga dagarna kommer. Men skönt att du har vänner som kan få dig att skratta ens för en liten stund. Låter din själ vila från sorgen en kort minut. Ta vara på alla dessa stunder för det behöver du för att orka genom hela sorgeresan...

    Kram,
    Lisen

    SvaraRadera
  3. De tunga dagarna kommer o går. Tillåt dig att skratta de ögonblick som ges, samla kraft. Tillåt dig att sörja. Livet är upp och ner som en "berg och dal bana" när man mist ett barn, så upplever jag det iallafall. Jag skiftar från dag till dag, från timma till timma från ögonblick till ögonblick. Jag förstår mig inte på mig själv längre. Men jag orkar känna att vissa stunder är ganska bra och det är positivt. men visst är vissa dagar tunga. Tack o lov har jag märkt att efter en mycket tung dag kommer oftast en lättare, ofta med förvåning, för att åter falla ner i svackan. Jag ville bara skriva lite hur jag känner. Du kanske kan känna igen dig i något. Kramar från Camilla

    SvaraRadera
  4. Tänker mycket på dig, vet ju vad du går igenom. Många kramar till dig <3
    Agneta F.

    SvaraRadera
  5. Ja, du ska verkligen vara stolt över dina barn, de är så fina alla tre!

    SvaraRadera
  6. Tack för att vi får en minnesgudstjänst att gå till på söndag. Känns skönt att få sitta en stund i kyrkan och bara vara tillsammans med alla som sörjer. Stora kramar till er!!/ Frida

    SvaraRadera
  7. Dåliga dagar efter vad du varit med om kommer ofta tillbaka. Men ge inte upp! Du fixar det. Lev med de finaste minnen och ta dagen som den kommer. Våga be om hjälp och stöd när du behöver.
    Många kramar <3

    SvaraRadera
  8. Känner igen det Camilla skriver,för det är så det är för oss som fått uppleva det absolut det värsta som finns för oss föräldrar....att mista ett barn...
    Allt blir upp och ner,förvirrat och snurrigt.Att tårar kommer av sorg,saknad,maktlöshet och emellanåt en obeskrivlig ilska är också vanligt.Tänker på dej.Kramar Kia(ängeln Simons mamma)

    SvaraRadera
  9. Jag vet igentligen inte vad jag ska skriva.Eller om jag ska titta in till dig. Jag finner inga ord som känns rätt. Jag kan ju bara ana hur dina dagar är och ser ut. Jag skulle vilja göra så mycket mera, men är rädd för att det ska bli fel.
    Tänker massor på dig/er.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Hittade precis hit av en slump genom google...sitter med min yngsta sovandes på mig medans jag lyssnar på M 7 år spela wii på sitt rum. M fick diagnosen Wilms Tumör förra hösten, men är idag "frisk". Ingen spridning trots aggresiv tumör...men var tredje månad inför varje kontroll kommer tankarna tillbaka...en jättestor kram, du kommer att vara i mina tankar ikväll<3

    SvaraRadera
  11. Hallå Anneli ! Ville bara säga hej .....hej. Bra att du har så många vänner och släktingar som stödjer dig i denna tunga period som du ändå har framför dig, men kämpa på Anneli tiden läker inte alla sår men den lindrar. vi alla i min familj tänker på er .

    kramar ochn ta hand om er

    //Senar

    SvaraRadera
  12. Det var ett tag sen jag läste din blogg och har nu med tårarna rinnandes läst de senaste uppdageringarna. Fy för detta monster som tar små barn ifrån sina föräldrar. Vill bara säga att jag beklagar sorgen efter er ängel. Kram på dig.

    SvaraRadera