5 november 2011

Tröttheten tar över

Igår kväll var jag så trött så det inte var sant. Jag sov en stund på kvällen och ändå har jag lyckats sova hela natten.
Jag hade nog kunnat ligga kvar hela dagen om det inte var för att prästen skulle komma på besök.
Han verkade jättebra och jag är helt säker på att det kommer att bli bra.

Fick även tag i en kille som vi vill ha med för sång i kyrkan. Han och några till hoppas vi kommer att göra dagen bra.
Det är lite att tänka på men jag känner att det börjar ta form nu.
Nu ska man bara ta sig igenom dagen också......
Jag vet att det kommer att bli tufft men jag gör detta för Tildas skull. Det hon vill ha det ska hon få annars får hon visa det på ett eller annat sätt.

Hade Eva här i eftermiddag som kom med en lunchlåda och lite goa muffins.
Glömde tala om att vi fick världens goaste bullar häromdagen också av en snäll själ i backen. Du fick högsta betyg av min bullälskande son.

Mina vänner!! ni är så fina och stöttande. Ibland orkar jag och ibland inte och jag vet att ni förstår det.

Ni cybervänner därute är också guld värda.
Jag har fått mycket ros för min blogg och jag är så glad för det.
Varför jag började med bloggen var att jag helt enkelt ville skriva av mig och att jag blev lite lat med att förklara var i behandlingen vi befann oss.
Sen blev det som att avsluta en dag och efter hand kom det in tankar och sådana saker som jag började fundera på.
Tilda har lärt mig så mycket under den här tiden som jag tackar henne för.
Hon fick mig att fundera en extra gång på livet och hur vi egentligen lever. Jag kom på att jag egentligen kanske inte tänkte så mycket utan jag levde som man "borde" göra.
Det där "borde" har nu försvunnit i mitt tankesätt och jag ställer mig ofta frågan- Varför och för vem gör jag detta? Därefter är det mycket lättare att fatta beslut.

Min fina Tilda kommer från och med nu att bli min förespråkare i livet.

20 kommentarer:

  1. skickar varma kramar!

    SvaraRadera
  2. Hej Annelie! Känner precis som du. Min Tilda har lärt mig att tänka annorlunda på livet. Hon levde verkligen för dagen. Precis som om hon levde mer intensivt och egentligen hade avverkat mycket mer än sina åtta år. Sjukdomstiden och Tilda har lärt mig att sålla bort vissa: människor, diskussioner, evenemang, energislukare, måsten, jaa allt möjligt onödigt. Det är ibland svårt och hårt, jag kan nog upplevas som lite kylig ibland, men jag väljer vad jag gör med min tid och att få kvalitet, istället för att sura och härda ut. Jag försöker allt vad jag kan att göra det bästa av situationen. Jag har dåliga dagar och ibland tar sorgen över, men jag märker att Tilda lärt mig att ta vara på nuet. Det verkar som om din Tilda påverkat dig på samma vis. Mitt i allt, så känns det så varmt om hjärtat. Kram

    SvaraRadera
  3. Otroligt varma kramar till dig. Jag känner så som du. Vad fokuserar vi på i livet egentligen. Finns massor att lära. Och det är väl en av de få saker som vi nu äger. Vi som sett våra älskade försvinna. Vi som ser livet med andra ögon!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker du också ska tacka alla som faktiskt satt in pengar på Tildas insamling. Glöm inte det för vi är många många som vill ha bort dessa hemska cancermonster.

    SvaraRadera
  5. Blir så ledsen för kommentarer som den ovan.
    Det känns verkligen som att strö salt i såret som redan blöder.
    Varför väljer en del människor att vara anonyma och ge sig själv rätten att såra människor.
    Alla som har läst min blogg vet att jag och min familj är så tacksamma för alla gåvor som kommer in till fonden.
    Tro inget annat

    SvaraRadera
  6. Hej Annelie ! Beklagar verkligen sorgen, är Jätteledsen just nu å tänker på er.:://///wilmspappa

    SvaraRadera
  7. Jag vill bara säga att din blogg har givit mig så oerhört mycket! Jag började läsa den i somras då min dotter opererade bort en Wilms tumör. Du och Tilda är två människor som gjort ett väldigt stort intryck på mig mycket pga av ert otroliga sätt att ta vara på varandra och livet trots alla orättvisor som ni har fått gå igenom. Det du är med om just nu Annelie är min största mardröm och rädsla. Jag är så ledsen att Tildas resa här på jorden slutade så som den gjorde, alldeles för tidigt. Jag är inte religös men ibland får jag känslan av att vissa unika och fantastiska människor som Tilda liksom behövs någon annan stans för något viktigt uppdrag. Att det är därför deras tid här på jorden blir så kort. Jag hoppas att det är så! Annelie, jag beundrar din styrka och klarsynthet, jag ska göra mitt bästa för att själv ta vara på livet här och nu. Du och Tilda är två av mina ledstjärnor!

    SvaraRadera
  8. Annelie , du och Tilda har satt ord på vad livet
    Handlar om, art ta hand om, och se varandra
    I nuet, ta till vara på vardagen. Du Annelie jag
    Är imponerad av dig och ditt målande
    Sätt att beskriva livet här och nu, kram

    SvaraRadera
  9. Hoppas du slipper kränkande kommentarer i framtiden, du har det tufft som det är
    Styrkekramar <3

    SvaraRadera
  10. inte konstigt att du är trött efter allt du har gått och går igenom.Ta hand om dig! Kramar

    SvaraRadera
  11. Kära Annelie, Många varma kramar till dig och de dina.

    Bortse från "den" anonyma kommentar! En okänslig person bara.
    Du är en fantastisk människa, fantastisk mamma och en förebild. Jag beundrar dig och din styrka.
    Det du (ni) går igenom är det svåraste som finns och vi andra förstår dig och lider med dig.
    All kärlek till dig <3

    SvaraRadera
  12. Hej Anneli, din fantastiska blogg läser jag varje dag, funderar på hur du och har det, och vad "vi som finns runt omkring" kan göra, trots att vi inte finns där fysiskt i din närhet. Du har genom din blogg har gjort så stort intryck på mej. Tände ett ljus för Tilda igår. På morgonen läste jag din blogg, tog på mej joggingskorna för att skingra tankarna och få ner luft i lungorna -och då kom gårkvällens finaste låt från "Så mycket bättre" i öronen - Lalah´s tolkning Av "ängeln i rummet". Med dej och Tilda i mina tankar, så blev känslorna påtagliga, jag blev varm samtidigt som tårana rann, och jag kände mej lugn, Tilda finns hos Anneli, tänkte jag och tittade på de gula löven och den fuktiga asfalten. Anneli, all min styrka och kraft till dej. Du har en unik skäl, precis som Tilda! Ni har lärt mej så mycket. Massa varma kramar med mycket värme,stryka och kraft till dej!!!A.
    http://www.youtube.com/watch?v=cYEtU4mh4EY

    SvaraRadera
  13. Hej,känner igen mej i det du skriver.Det gäller att "LEVA HÄR OCH NU" och inte "DÄR OCH DÅ"Vi lever efter mycket av det Simon tyckte om.Han tyckte inte om negativa människor.Var vi lite negativa till något så kallade han oss för"neggis".Simon såg alltid möjligheter med allting...vi gör allt för att respektera det som han gjorde..det känns bra.Beundrar dej och din fina blogg.Det är 3 år och 8 månader drygt sedan Simon blev en ängel.Vi har haft många upp och nedförsbackar i livet precis som du så vi vet.Om du vill och orkar längre fram får du gärna mejla mej och prata av dej,vi sitter ju i samma ofattbara situation.Energikramar Kia(Simons mamma)christina.hulin@telia.com

    SvaraRadera
  14. Hej Annelie,
    Din (och Tildas) blogg har lärt många av oss om mycket om livet. Tildas fond hos Cancerfonden är en gåva till Alla! Alla våra barn, barnbarn, grannars barn och hela världens barn! Jag tycker att det är vi som ska tacka för att du (och Tilda) drog igång den:)Kram!

    SvaraRadera
  15. Kära Annelie.Jag tycker att du är en fantastisk människa.Tack för alla dina fina ord. Fina lilla Tilda. Många styrkekramar till dig och din familj.Varma hälsningar från Carina

    SvaraRadera
  16. Jag håller med Sofia ovan.
    Det är vi som ska tacka!
    Kloka ord!

    SvaraRadera
  17. Hej Annelie!!
    Kom idag tillbaka till jobbet inför nattjobb efter 1v sem och fick reda på vad som hänt... tårarna rinner när jag sitter här o läser
    Många varma styrkekramar till er

    Vila i frid Tilda <3 <3 <3

    Kram Kicki V-vik

    SvaraRadera
  18. Kära Annelie...

    Instämmer oxå med Sofia här ovan! Det är vi som ska tacka!!!
    Ser det som en förmån att ha fått följa en bit av Tildas resa och att få ta del av er livsvisdom <3

    Såg också 'Så mycket bättre' och upplevde att Laleh sjöng om Tilda... den vackraste av själar... <3 <3 <3

    Kram
    Jenny P.

    http://www.tv4play.se/noje/sa_mycket_battre?title=laleh_-_angeln_i_rummet&videoid=2091393

    SvaraRadera
  19. Annelie, den tråkiga kommentaren kommer från någon okänslig människa som inte verkar må så bra. Vi andra vet att detta kommer till nytta och hur tacksamma ni är för insamlingen.
    Stor kram Kicki

    SvaraRadera
  20. Hej Annelie! En vecka har paserat. TILDA, du, Tildas syskon, pappa Anders och Monica återkommer i mina tankar var jag än befinner mig.TILDA tar den största platsen. Så go tjej, hon lärde mig också en hel del. Hur vi kan "läsa av varandra"
    "Patienten Elsa och assistenten" Kommer att sakna Tildas proffesionella behandling.

    Tusen kramar till er alla.

    SvaraRadera