2 november 2011

Tomhet

När kommer hon?
Hon är ju bara hos sin pappa en stund, eller?
Det börjar bli mörkt och hon ska inte vara ute själv så här sent.
Eller har hon redan kommit hem, fast till ett annat hem som inte är här hos mig?
Åh herregud vad detta smärtar.
Det river inuti mitt bröst och gråten kommer ända nere från tårna.
Det gör ont i hela kroppen och huvudet känns som bomull.
Kan inte fatta att vi idag har suttit och börjat planera den delen av begravningen som Tilda inte själv talade om.
När vi satt och bläddrade i katalogen över kistor, blommor så var det precis som att man satt och tittade i en inredningskatolog.
- Ja men den där var fin.
- Mmmm den färgen passar bra.
Herregud det är helt sjukt!!
Egentligen vill man ju bara skita i allt och bara låta tiden försöka lindra lite i det här jävliga.
Det är jälvligt och ingen kan försköna hur det känns.
Smärtan är enorm!
Jag suckar och andas för att försöka hitta lite luft att använda, för min egen luft har tagit slut.
Nu måste jag bara hitta ett sätt att orka vidare. Jag är så glad att jag har två till som ger mig så mycket.
Tack för det mina kära barn!
Hittade en bild i Tildas dator

33 kommentarer:

  1. Det är den största smärtan att mista sitt barn!

    Jag tycker det var fantastiskt starkt av Tilda att själv prata om sin begravning, som du skrev att hon gjorde i ditt förra inlägg!

    Många varma kramar från en mamma som saknar sin son oändligt!

    SvaraRadera
  2. Sender deg masse varme styrke klemmer, Annelie. Skulle ønske det gikk an å ta vekk litt av smerten og sorgen dere føler nå. Dere er i tankene mine, alle sammen... Klem <3 Bente

    SvaraRadera
  3. älskade vän, känner igen vad du skriver alltför väl, ont är bara förnamnet. Men jag lovar - dom gånger jag är i din närhet när du faller ska jag ta emot dig!
    Många kramar med all styrka i till dig och de dina
    // Viwi

    SvaraRadera
  4. Stackars, stackars er. I dag när jag åkte hem från jobbet satt jag och tänkte på er. Det gjorde ont i hela kroppen på mig och då är det inte jag som är drabbad. Hur känner då ni och du som mamma. Detta måste vara det absolut värsta som kan drabba en människa. Att mista sitt älskade barn. Ni får ta hand om er så gott ni kan. Tänker massor på er ska ni veta. Varma kramar till er alla. Anette

    SvaraRadera
  5. åhh Annelie det smärtar när jag läser vad du skriver och jag förstår dina tankar och känner dina känslor. Jag är övertygad att du/ni kommer att göra Tildas sista vila precis så vacker och fin som hon skulle vilja haft den. Skalet lämnar jordelivet men själen finns omkring oss alltid../kramar Ann

    SvaraRadera
  6. Vill verkligen säga hur ledsen jag är över vad som hänt. Insikten om att denna saknad kommer vara för evigt, så länge man själv lever, måste vara outhärdlig. När man förstår att den man älskar inte är borta från jordelivet bara för en tid, utan för ALLTID. Som mamma och medmänniska lider jag med er och om jag mötte dej skulle jag ge dej en kram.
    Ett undvikande från omgivningen kan göra så ont. Jag är glad att du verkar ha många riktiga vänner som orkar bära en lång tid fram över. Jennie

    SvaraRadera
  7. Stora hjärtliga kramar till dig Annelie. Jag kan verkligen inte förstå, bara känna med dig, jag tänker flera gånger om dagen på dig och det du går igenom, och jag hoppas att lilla Tilda kommer och hälsar på. När min fd pojkvän dog i en olycka så mådde jag mycket dåligt. En natt , jag vet att jag var klarvaken , kom han gåendes mot mig,tittade på mig och sa, ta det lugnt var inte orolig , jag har det bra, han vände sig om och försvann, sedan dess har jag sovit och varit lugn. Jag vill inte framstå som om jag vet bättre,eller som om att jag tror på något övernaturligt men det jag vill säga är att, jag vet att jag var vaken , jag vet vad jag såg och jag vet att sedan detta hände så är jag lugn. Kram.

    SvaraRadera
  8. Mina varmaste tankarna finns hos er idag <3

    Lisen

    SvaraRadera
  9. Kommer på mig själv att försöka andas åt dig
    De som skrivit före mig, har skrivit så fint att jag har inget att säga..

    Skickar bara varmar kramar

    SvaraRadera
  10. Kära kära du, det gör ont, det måste få göra ont... det kommer att göra ont länge och ofta, men det kommer också som många en gång sa åt mig, komma skratt och ljusare stunder.

    Men inte ännu idag, för nu måste du få sörja, och hitta din väg genom sorgen. Men med många vänner som stöttat och tar emot dig och låter dig tillåta alla känslor, både bitterhet, ilska, avundsjuka , glädje och ja precis ALLT utan att förminska dem eller ifrågasätta dem, som man vill känna, kommer du en bit på vägen och en dag känner du att trots att det ibland kommer tunga dagar finns det också mycket fint, och det kommer du en dag att känna att Tilda har lärt dig det största av allt, kärleken till livet och människorna runt om.

    Orden känns små nu och jag ville själv skratta alla upp i ansiktet som sa så när jag förlorade Lova, min dotter. Jag finns på min privata mail, Karlssonsfru@live.se om du nån gång vill bolla dina tankar och känslor. Jag tar gärna emot dem. Många varma kramar.

    SvaraRadera
  11. Sänder en stor styrkekram till hela din familj, ta hand om varandra.

    SvaraRadera
  12. Å Annelie vad det gör ont att läsa om din/er smärta.
    Det är ofattbart det som hänt. Kan inte ens föreställa
    mig det helvete ni går igenom.

    Vill bara att du ska veta hur mycket jag tänker på
    er och hoppas att det ger dig lite styrka.
    Många, många kramar Anna Gustafsson

    SvaraRadera
  13. Jag önskar jag kunde gjort mer för dig och Tilda men...
    Tårarna kommer när man inser att man var väldigt nära. Vi hade, och har, en annan resrutt bara.
    Tänker mycket på dig och önskar dig allt gott efter detta tuffa år.

    Kram Eva med Emelie

    SvaraRadera
  14. Kämpa! Ni är starka, en egen skyddsängel finns hos er och vakar över er varje sekund! Inga ord förändrar, men kan ge lite styrka hoppas jag!
    Tänker på er stora delar av dagen/ en lärare i Oskarshamns kommun

    SvaraRadera
  15. så sjukt att behöva planera sitt barns begravning... så sjukt att det blivit verklighet för er, att det blir verklighet för föräldrar varje dag. kram!

    SvaraRadera
  16. Många många varma styrkekramar!
    Kom ihåg att andas även när det är svårt.
    Jag tänker massor på er.

    SvaraRadera
  17. åh fina du ! Jag kan aldrig skriva att jag vet hur det känns men jag kan ana hur det kan kännas. kunde jag skulle jag ta tåget till dig bara för att ge dig en stor varm kram ! tänker på er dagligen och undrar hur man orkar ! såg en bild på Tilda och hon var så fin med sitt röda hår och söta ansikte ! jag blir så arg att sånt här ska kunna hända ! andas och gråt , vi är många som tänker på dig även om det inte hjälper dig. Kram Annie

    SvaraRadera
  18. Tänker på dig och de dina så ofta. Kan inte ens föreställa mig vad ni går igenom. Skickar massor med styrkekramar till er. Kram Ullis

    SvaraRadera
  19. Många varma kramar till er i er ofantliga sorg och smärta. //Elli

    SvaraRadera
  20. Många styrkekramar till dig och dina nära.. En svår tid har det varit, och en stor sorg för er alla.
    Ängelen Tilda kommer alltid att finnas kvar i er närhet../ Marie

    SvaraRadera
  21. Tänker så mycket på er, Annelie, Emmy, Ricky & Anders....
    Det känns så tungt och orättvist!! Är så ledsen för er skull...
    Ber att ni ska orka, en dag -en stund i taget... omslutna av mångas omsorg...
    Jenny P. <3

    SvaraRadera
  22. vet inte vad jag ska säga. önskar jag hade haft ett magiskt trollspö och viftat med så allt var bra igen.. Men sänder mina tanker till er. massor <3 och beklagar mitt djupaste djupaste.

    SvaraRadera
  23. Jag beklagar verkligen!

    Var stark ni klarar detta. Kom ihåg alla fina minnen. Själv kommer jag ihåg när hon sprang runt där vid sidan av basketplanen i Oskarshamn.

    Tänker på er, tillsammans klarar ni det!

    Pia <3

    SvaraRadera
  24. Jag är så ofantligt ledsen för er skull! Det är omänskligt att mista sitt barn. Jag förstår att din luft har tagit slut. Tänker på er hela tiden och mitt mammahjärta blöder. Ta hand om er så gott det går. Kramar Cicki

    SvaraRadera
  25. Vet inte vad jag ska skriva...jag lider så förbannat mycket med dig! Det är omänskligt att behöva gå igenom så mycket som du fått göra under detta år. Att mista sitt barn borde vara förbjudet! Jag ska inte skriva något klämkäckt...för det känns bara okänsligt på något vis. Kan tyvärr inte lindra din smärta och sorg...men du ska veta att vi är många, många som har dig och Tilda i våra tankar! Innerliga kramar/ Åsa

    SvaraRadera
  26. Detta kommer rakt från mitt hjärta FAAAAAAN, FAAAAAN fan vad det gör ont i mig för din skull !!!!

    SvaraRadera
  27. Ni är fantastiska föräldrar som har fått en sådan underbar tjej som Tilda.Ni ska känna stolthet mitt i all sorg. Hoppas ni har människor omkring er som kan lyssna när frustrationen över att hon är borta plågar er.Önskar jag kunde hjälpa er..Marie

    SvaraRadera
  28. Förstår att det gör ont!! Att du pendlar mellan sorg och känslor av overklighet... Jag hoppas att ni får en fin stund av avsked tillsammans. Modigt av Tilda att tänka så.

    SvaraRadera
  29. Det har skrivits så mycket fint som jag bara kan instämma i. Önskar att jag bodde närmare och bara kunde ge dig och familjen en stor bamsekram.
    Vi är många som tänker på dig/er och skickar en mängd styrkekramar och varma tankar. Känner inte dig mer än via bloggen men du har verkligen berört med ditt fina sätt att beskriva den långa och svåra resan.
    Ta hand om dig och de dina och tack för att du orkar dela med dig mitt i allt det svåra.Tilda kommer att finnas med dig! Kram Sippan

    SvaraRadera
  30. Tänker på er när jag vaknar och tänker på er när jag somnar. Undrar, funderar och hoppas ni ska orka. Önskar innerligt att jag kunde ta bort lite smärta. Förstår mycket väl att det känns tungt att andas ibland. Många innerliga styrkekramar till dig och de dina. //Anki

    SvaraRadera
  31. Känner igen mej så mycket i föregående inlägg.Tänker så mycket på dej och din Tilda. Önskar att vi som tänker så intensivt på dej och undrar hur du har det,att vi kunde halvera din smärta. Skala av, ta emot och bära något av det du nu bär. Styrka och kraft till dej! Anna

    SvaraRadera
  32. <3 Mängder av styrkekramar o kärlek <3

    SvaraRadera
  33. Jag känner så med er! Jag skulle så gärna vilja kunna ta av detta tunga ok från era axlar. Er smärta måste vara så hemsk, så fruktansvärd. Jag känner inte er, men har följt Tildas resa o det är många tårar fällda för den goa, spralliga tjej o för er föräldrar o syskon, över allt elände ni har o får gå igenom. Jag hoppas ni kan finna frid små stunder i alla fall. Ta väl hand om varann. Många kramar till er. Annika.

    SvaraRadera