3 november 2011

Hon kom i drömmen

Hon kom till mig i drömmen!!!!
När jag vaknade i morse kändes det på något sätt lite lättare.....för en stund.
Hon var med mig en liten stund i natt. Vi satt i en bilkö och Tilda åt choklad. Hon var lite sur för att hon inte fått någon present när vi var i London...
Hur allt hängde ihop vet jag inte och det bryr jag mig heller inte om.
Det var bara så underbart att få umgås en liten stund.
Mer av den sorten vill jag ha.

Var utanför dörren idag för första gången sedan i måndags. Först en tur till psykologen, det känns skönt att få prata av sig.
Det har ju varit så rörigt nu ett tag så nu hoppas jag att det här var det sista som hände. Orkar inte börja om hela tiden med nya problem och sorger.
Den här sorgen är klart den värsta och kommer säkert att bli svår att ta sig igenom.
Jag vet att det aldrig kommer att gå över, men jag måste lära mig att leva med sorgen och saknaden.
Hur mycket det än river i bröstet.
För den fysiska smärtan känns just så, som att någon sitter på insidan av bröstet och klöser med vassa klor mot bröstkorgen.

Vi åkte bort till kyrkogården också och tittade efter en bra och fin plats till Tilda.
Det är viktigt för oss, var hon ligger. Hon är ju den bästa och då ska hon också få den bästa platsen.

Som ni förstår så är det fruktansvärt absurt att man kan överhuvud taget göra allt detta.
Att man orkar? Många frågar var jag får min styrka ifrån och jag vet helt enkelt inte.
Jag tror att mycket spelade roll att hon var så lugn när hon gick vidare. Att vi hann att prata med henne om att det är en fin plats hon kommer till och att där finns människor som hon känner och älskar henne. Att vi lät henne prata och framför allt att vi inte förskönade något av vad som skulle hända.
Vi sa aldrig att - det här ska nog bli bra....utan vi gav henne det stöd i sorgen som hon behövde.

Uppträdande på Havslätts dagis

20 kommentarer:

  1. Sist vi sågs drack du apelsinté, och din pappa kaffe med konstig mjölk. Ni har olika smak på kaffet. Er värme och omtanke känns.. Kram från en av alla systrar, denna gång Mia, Västervik.

    SvaraRadera
  2. Jag finner inte ord för allt du/ni går/gått igenom.
    Varma styrkekramar
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Jag följer din blogg.Men din styrka & klarhet är helt enorm.
    STOR beundran.
    Man kan inte känna vad ni går igenom men man kan få en känsla av allt detta.

    Fånga dagen. Kram

    SvaraRadera
  4. Jag lider med dig och skickar massor med styrkekramar.
    Du beskriver allt som man förstår vad du går igenom. Jag kände likadant en gång i tiden. Smärtan följer oss livet ut men vi lär oss leva med sorgen och hantera vardagen.
    All min kärlek till dig <3
    Tali (från "livets vägar" blogg som har tekniska inloggningsfel)

    SvaraRadera
  5. Det var klokt tänkt att tala med Tilda och säga som det var. Då fick hon också en chans att förbereda sig. Ni fick veta hennes tankar om begravningen, vilket säkert kommer att vara till stor hjälp vid arrangemangen.

    Ni är en modig och klarsynt familj.

    De varmaste kramar till er.

    Lisen

    SvaraRadera
  6. Vad härligt att få mötas i drömmen! Det måste vara en fin känsla mitt i allt det tunga och smärtsamma.

    Jag håller med Lisen ovan, vad bra att ni hann och kunde prata lite om vad som skulle komma. Det hjälper säkert i mycket, både vid arrangemanget och i vetskapen att Tilda gick vidare lugn i sinnet.
    Hon har det ju bra där hon är, så mitt hjärta är hos er, som finns kvar här och saknar!

    Kramar!
    Kickan

    SvaraRadera
  7. Thank you for all that you've done for me... Sjöng/mimade vi på gårdsfesten det året och det var så jäkla kul :) Nu får vi säja det till Tilda, älskade unge!
    Kämpa på Annelie, jag tänker på er mycket! <3 Kramar

    SvaraRadera
  8. Dessa drömmar när de kommer är så sköna, om än lite tunga när man vaknar, men ändå känns de så bra att få ha dem hos sig då. En dröm minns jag speciellt bra, där sa Lova åt mig i drömmen "Jag måste tillbaka" innan hon gick i drömmen. För mig hoppas jag att det är så, att det någonting bra sedan.

    Vi var också alltid ärliga mot Lova, det kändes bäst så. Och hon var väldigt klok själv och förstod nu.

    SvaraRadera
  9. Man klarar mer än man tror...även fast det inte känns så och även fast man inte tror det.
    Tänker på dig.
    Styrkekramar från Göteborg. ♥

    SvaraRadera
  10. Det finns inget man kan säga i en sådan här tragisk situation. Men vi är många som tänker på er alla. Jag beklagar er sorg med mitt innersta väsen, förstår att smärtan måste vara enorm.
    Du är beundransvärd som klarar allt detta, måtte ditt liv vända och må solen skina på dig och din familj resten av era liv.
    Jag har genom min blogg försökt att uppmärksamma Tildas fond så att fler går in och skänker pengar. Vill hjälpa henne med hennes önskan och det är det många fler som gör. Klart vi ska hjälpas åt att nå målet.

    Mina varmaste kramar och tankar till er alla.
    Vet att Tilda sitter på sitt vackra moln och blickar ner på dig med kärlek.
    / Caroline

    SvaraRadera
  11. Jag skulle vilja krama om dig och berätta för dig hur stark du är. Det finns en anledning till varför Tilda var så lugn när hon gick vidare, den anledningen är DU.
    Du som varit där för henne natt och dag, som älskat henne, skrattat med henne och gråtit med henne. Du som hållt hennes hand och önskat att du kunnat ta hennes smärta ifrån henne och göra den till din egen.
    Ingen kan ta ifrån er eran smärta, men vi är många som tänker på er.
    Kärlek, Samira

    SvaraRadera
  12. Har följt din blogg från ca då när du började att blogga. Kan verkligen hålla med dig om att det är en STOR j...a kamp allt vad det handlar om Cancer. Jag vet själv och jag kan bara hålla med dig om att man vänjer sig ALDRIG när man får det där chock beskedet. Min plast pappa fick cancer, och jag miste min morfar och nu även min älskade mormor. Även om det är väldigt tufft så är det väldigt viktigt att gå vidare och även prata om det som har hänt. Men en sak som jag ALDRIG kommer att lära mig det är att vrf är saknaden så STOR när man förlorar någon?!?! Jag misste min lillebror när han var 11 år även måååååånga kompisar i bl.a. cancer, sjukdomar och olyckor. Men jag finns här för dig och lyssnar även på dig om du vill prata ut!!!! Jag erbjuder dig detta om du vill för jag vet att det är viktigt och det hjälper.... Tilda är DIN skyddsängel, det vet jag!!!! STOOOOOR kram Johanna Ps. Jag har innan skänkt, runt 2 tusen till Tildas insamling!

    SvaraRadera
  13. Ville bara lämna en värmande kram från en annan änglamamma... Jag heter Christina och förlorade min dotter Malin i en hjärntumör den 21 juni i år.. Malin var enäggstvilling med Sofie och de har även lillasyster Julia.. Saknaden är så enorm, så overklig och ofta somnar man med tanken att detta är bara en dröm.. Tyvärr vaknar man och inser att så inte är fallet.. Jag vet att Malin är på en bättre plats nu där hon kan springa och använda sin kropp.. Där hennes långa vackra hår har vuxit ut och där hon slipper sjukdomen.. Den vetskapen gör det lättare att leva idag och jag känner att hon är med oss varje dag.. Det finns en organisation som heter ung cancer som gjort ett antal filmer som bygger på att det är okej att känna.. Sofie är med i filmen det är okej att känna saknad som är tillägnad Malin.. Du hittar den på youtube .. Malin har också en insamling till Cancerfonden.. Den är uppe i över 120000 kronor nu.. Alla pengar behövs till forskningen.. Vill du ha kontakt så finns jag på ccammero@hotmail.com ... Ta hand om dig och var rädd om dig.. I kväll tänder vi även ett ljus för Tilda.. Kram Christina

    SvaraRadera
  14. Hej! Jag har följt din blogg, har en son med Wilms. Känner din smärta och ångest. Du skriver så fint om eran sista tid tillsammans och om att hon nu är på en bra plats utan smärta. Kram Anna

    SvaraRadera
  15. Vet inte riktigt vad jag skall skriva.
    Börjar med..att säga..så underbart att hon kom till dej, i drömmen!
    Sen är det ju precis som alla säger..hur orkar man??
    Men på ngt underligt sätt så gör man ju det...framförallt för att man måste!
    Beundrar styrkan du har i dej!
    Hittade din blogg..via en annan..är såå tacksam..att jag hittade dej!!
    Önskar dej en så bra dag..som du nu bara kan ha. Kram Annika

    SvaraRadera
  16. Fy vad orättvist livet är ibland!!
    sitter här och gråter av Tildas resa.

    Jag ska genast skänka till Tildas cancerfond, nu ska den jäkla cancern ta och besegras!

    Alla tankar går från en anonym till dig och din familj.

    Vila i frid lilla vackra Tilda.

    SvaraRadera
  17. Tänker på dig och försöker skicka varma stärkande tankar genom rymden. Hoppas du känner dem och orkar kämpa vidare.
    Tack för att du skriver så vi kan följa dig och din familj och kanske ge dig lite tröst på vägen. Kram Sippan

    SvaraRadera