8 mars 2012

Definitionen av sköntont

Först av allt så har jag totalt glömt bort att meddela att Emmy blev utskriven igår och diagnosen blev: stämbandskatarr. Kändes jättebra, men hon har fortfarande problem med andningen. Imorgon får hon ta en ny tur till VC och börja om från början.
Tyckte nog att dom kunde kosta på sig att skicka henne på en lungröntgen, men men....

I och med att jag hade en tid hos Mia (zonterapi) på förmiddagen så beslutade jag mig för att jobba eftermiddagen istället. Det tänker jag inte göra om kan jag säga.
Jag tycker så VÄLDIGT mycket om Mia hon är helt fantastisk på alla sätt och vis MEN....
Ger du henne en fot då jäklar. Hon har förmågan att känna minsta lilla knöl, som hon med ivriga fingrar masserar så att du inte längre har ändan kvar på britsen.
Man ligger liksom i en båge och andas har du slutat med för länge sedan.
- Mmmm sitter hon .... här hittar jag något. Tryck tryck och aj aj det känns i hela kroppen.
Varje punkt på foten symboliserar organ i och ställen på kroppen.
Min triggerpunkt var definitivt nacken. HERREGUD säger jag bara!!!
Men det är bara att gilla läget, bita ihop och hänga med.
Ett tag var jag tvungen att be henne ta det lite lugnt för jag blev helt varm och mådde illa.

Rekommenderar det gör jag iallfall för efter ett kort stund märker man att kroppen reagerar. Den börjar helt enkelt att jobba med problemet och det känner man!
Det är just därför jag säger att jag INTE kommer att göra det innan jobbet igen. Tur är väl också att jag bara jobbar 2 timmar så att jag kunde åla mig iväg och in i huset och kasta mig ner i soffan.

Resten av kvällen ska jag häva i mig vatten och låta naturen ha sin gång av vad som kommer ut i andra änden/an....det tillhör nämligen också, att hela kroppen rensas.

Mia - I will be back!!

3 kommentarer:

  1. Jo men det där lät ju verkligen som nåt jag vill prova...NOT! =)))

    SvaraRadera
  2. Vem är din massör? Skulle behöva lite tryyyck!

    SvaraRadera
  3. Jag går hit: http://www.mbhalsocenter.se/
    Världens bästa ställe!!

    SvaraRadera