30 mars 2012

Nu är det gjort!

Jag har märkt med mig själv att när det är jobbiga saker som jag ska göra vill jag helst inte tänka på det, inte blogga inte göra något alls egentligen.
Nu har det varit så...
Idag gjorde jag det som jag borde ha gjort för några veckor sedan. jag har opererat mitt knä!
Bestämde mig tidigt i veckan att jag skulle göra det.
Ringde ortopeden och jag fick tid redan idag.

Där och då börjar jag att bearbeta detta i mitt huvud, jag liksom går in i mig själv med mina bekymmer och oro. När jag väl har bestämt mig för saker och ting vill jag ALDRIG vänta, jag vill göra det NU.
Sitta och vänta, stå i kö, vänta på trafikljus som ska slås om är en mardröm för mig.
Oron liksom kryper i hela kroppen och det är skitjobbigt.

Tyvärr så fungerar ju inte samhället efter mina behag och begär, då vore ju livet väldigt lätt att leva.
Jag måste anpassa mig till samhället.

Hur eller hur så är jag alltså nyopererad och dom konstaterade att det var en meniskskada. Dom städade och fixade lite.
Hade en underbar sköterska som tog hand om mig, klockrent! Tack snälla du för att du tog hand om mig. Vet inte om du läser här men jag vet att du känner dom som gör det.

Nu ska jag vila mig lite och försöka få narkosångorna att försvinna.

Ha en riktigt skön helg alla där ute

2 kommentarer:

  1. Måste kännas skönt att vara NYSTÄDAD!
    Kram från Kusin Vitamin

    SvaraRadera
  2. Göööötttt! Jag visste väl att du skulle klara det!
    Kramen!!!

    SvaraRadera