4 februari 2012

Ett nytt projekt snart avslutat

Nu är det snart klart! Mitt lapptäcke som är fyllt av Tildaminnen. Jag kan ta det och gosa in mig precis när jag vill vara riktigt nära.
Varenda liten fyrkant i täcket har något minne av henne.

Jag tror jag har förbrukat minst 2 paket symaskinsnålar. Är en hejare på att sy rakt på varenda knappnål. Nu har jag en söm kvar så jag hoppas att jag klarar mig.
Undrar vad nästa projekt ska bli?

Kvällen tillbringades i soffhörnet och melodifestivalen. Jag lovade mig själv att om inte Loreen gick vidare så var det tack och adjö för i år.
Nu hade jag ju sådan tur att det var fler än jag som gillade vad dom hörde. Så nu har jag iallafall en som är värd sin plats i finalen. Härligt!
Men attan vad jag tyckte synd om både henne och Torsten. Dom stackarna hade ju inget på fötterna! Antingen hade dom lagt sina sista penningar på kostymen så att det inte räckte till skor, eller så var det så enkelt att dom vill ha kontakt med marken dom gick på? Vad tror ni?
Dead by April var ok en stor del av låten, men den där stackars killen som hade fått i uppgift att först jucka sig igenom hela låten och sen då och då vråla ut sin ångest .... näää då var det ett stor NO NO för mig. Lilla gubben han har säkert jätteont i halsen nu.
Programledarna fick ett stort plus, lättsamma och proffsiga. Dom bjöd verkligen på sig själva.
Helena fick ju in både tårarna och brösten, bra jobbat.

Så nu är det kväller här i stugan och imorgon kommer "lejontämjaren"som ska visa oss lite knep för att få Jordan lite lugnare när det behövs. Nu sover han sött i sin korg men imorgon är det andra bullar som gäller. Han är lyckligt ovetande än så länge :-)

6 kommentarer:

  1. Oj vilket jobb m täcket! Ser jätte fint ut och fyller
    Säkert sitt ändamål att gosa in dig i <3 kram /Kicki

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart täcke och vilket tålamod du har;) det är ju så pilligt att sy lapptäcke!

    SvaraRadera
  3. Duktiga du!
    Och stackars hundskrutt... ;-)

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar idé, att sy ett täcke av minnena. Smart, snyggt, känslosamt. varma kramar Camiulla

    SvaraRadera
  5. Jösses vad du legat i!! Så fint täcket blev! Synd att idén kom 6 år försent, hade verkligen varit guld att ha. Bra jobbat, mys på.
    Kram på dig
    // Viwi

    SvaraRadera