5 februari 2012

Operation hundtuktning


Så här trött blir man efter man har haft "kvinnan som pratar med hundar" här.
Idag började vi med "operation hundtuktning" som blev lite av "operation dottertuktning".  Kan tänka mig att det är ganska vanligt, att det är någon i familjen som klemar lite extra med hundarna.
I det här fallet var det Emmy, och sen är jag kanske inte långt efter.

Vi hade ett jättebra samtal och när hon kom så var jag rädd att Jordan skulle sköta sig perfekt, men nä då. Han visade sin sämsta sida direkt och nafsade henne i byxorna.
Hon var snabb som attan och visade direkt att det inte var ok, oj oj han fick respekt för henne direkt.
Ser verkligen fram emot fler lektioner.

Han är helt förvirrad nu och undrar -Va sjutton är det som händer?? Är jag inte chefen här längre eller? Nej nu tar vi tillbaka kontrollen, så nu ska han bli duktig hund :-)

3 kommentarer:

  1. Applåder!!!! Rena rama Ceasar Milan! Och det är ju ofta där "felet" sitter - hos ägaren... Det är inte lätt att vara hundägare :)

    SvaraRadera
  2. Häftigt att höra, visste inte att det fanns såna tuktare här. Min mamma och pappas hund skulle nog också behöva en omgång :) lite för säker på sig själv.
    Låter som ni haft en ganska kul och lärorik dag.
    Kram
    Lotta M

    SvaraRadera
  3. Nu har jag varit inne och sett på det fina täcket du gjort!!!!

    kramar
    E eller Greekfoodlover i London

    SvaraRadera