29 februari 2012

Önsketänkande eller kanske verklighet?

Sitter här i min gofåtölj med datorn i knät och benen uppslängda på fotpallen.
Fönstret är öppet på vid gavel och fåglarna kvittrar utanför.
Jag hör barnen som tjoar lite på väg hem från skolan, tunga vinterstövlar som skrapar i gruset som ligger kvar på vägen.
Solen vill inte riktigt komma fram men den letar sig fram bakom dom tunga molnen.
Ungefär så långt hann jag innan jag fick besök.

Ann-Sofie, som skrev den fina artikeln om Tilda i våras kom hit.
Vi har inte träffats efter Tildas bortgång, så nu tyckte vi att det var dags. Exet var också med.
Ann-Sofie är nämligen nominerad till Journalistpriset genom Barncancerfonden för artikeln om Tilda.
Vi satt länge och pratade om Tilda, sorg och tron på en mäktigare värld.
Hennes brinnande engagemang gällande cancer. Hur denna fruktansvärda sjukdom tar makten över familjer och till och med kan splittra dom som finna kvar.
Hur vi sörjer och hur omgivningen ser på "oss" med sorg. Hur det kan vara så att vi stannar upp i livet och andra runt omkring oss springer vidare.

Senare på kvällen dök den här länken upp på fb och jag var inte sen att dela den vidare.
http://www.dt.se/nyheter/dalarna/1.4432854-20-arsjubileum-for-barncancergala

Vilken underbar ide och vilken eldsjäl! Tänk om .......... Oskarshamn skulle nappa?

2 kommentarer:

  1. Härligt vilken grej, Det vore nåt för Oskarshamn.
    Härligt att du har Källan att gå till.
    Stor varm kram /Kicki

    SvaraRadera
  2. Tänk om! Vad häftigt det vore.

    Kram!

    SvaraRadera