8 februari 2012

Mycket känslor blev det

Idag var han morgonpigg den lille, han pep och ville ut redan klockan halv åtta.
Men det blev en snabbkiss och bajs sen in igen och tillbaka ner i sängen som inte mist värmen.
Somnade om och vaknade av att jag drömde att Tilda ruskade i mig för att jag skulle hämta henne i skolan. Mmmm tyvärr var det ju inte sant.

Exet hämtade mig för avfärd mot Västervik. Jag kände mig förvånansvärt lugn i kroppen.
Ingen ångest alls, men mycket mycket känslor blev det.
Det gick ju liksom inte att undgå. Vi har ju varit där uppe så mycket så att den goa personalen känns ju som vänner som man känt hur länge som helst.
Vi grät och pratade och grät och pratade. Ångrar inte en sekund att vi åkte dit. Rum nr: 10 som var Tildas rum sneglade jag bara lite på i förbifarten. Det kändes tungt.
Det kändes ganska jobbigt att åka därifrån, inte för att det är kul att vara där utan för att det har varit som ett andra hem för oss då och då.
Jaha..då var det kapitlet avslutat.
Hoppas nu att det går lika bra i Linköping nästa vecka.

När vi kom hem så åkte vi förbi graven och tände ett ljus. Jag har inte varit där på jättelänge så det kändes jätteskönt att gå dit. Någon har varit där och lagt ett palmblad, jag har ingen aning om vad det betyder men det var så fint.
Tyvärr så var det en ny plats utstakad bakom henne....en alltför ung själ har vandrar vidare. Det sliter i mitt hjärta och alla mina tankar går dom som lämnas kvar.

Sen vill jag tacka ni goa som engagerar er i mitt skri på hjälp med min TORRA hy och att Jordan inte ska frysa. Blir så varm i hjärtat <3.

Nu ska jag krypa under Tildafilten och se mästerkocken och försöka få upp lite värme.

Ha det gott alla där ute

2 kommentarer:

  1. Låter som ett fint avslut. Hoppas det går bra i link oxå.
    Stor kram till dig.

    SvaraRadera
  2. Skönt att det gick bra igår, tänkte på dig när jag gick förbi och undrade hur det hade gått.
    Stor kram / Kicki

    SvaraRadera