28 februari 2012

Hon dyker upp lite här och där som gubben i lådan


Ibland så dyker hon bara upp lite här och där. Den här skymtade mitt högra öga på FB.
Någon gång hittade jag henne i en tidning från något fackförbund.
Mina ögon dras automatiskt mot dessa små rödhåriga skönheter. Den här är bara så otroligt lik Tilda. Samma runda ansikte och breda leende och fräkniga näsa.
Så bedårande som hon själv beskrev sig. Underbara söta Tilda.

Idag är det Tisdag och det är KÄLLAN dag! Vaknade lite sent men jag kom iallafall iväg.
Alltid lika härligt att vara där och idag var det inget speciellt på agendan utan det var fritt ordflöde kan man säga.
Ordflöde är verkligen inget som saknas i denna grupp utan den saken är vi nog ganska mycket experter på allihop.
Blev lite distraherade dock av en polispatrull som cirkulerade i omgivningen och letade efter en försvunnen flicka. Fy bubblan hoppas verkligen hon kommer tillrätta snart.

Nästa Tisdag åker gänget till Ullared, men min kropp orkar inte det ännu så jag stannar hemma. Får lägga in en beställning på lite disktabletter och bakplåtspapper.
Gången efter kommer det en tjej som ska ha en föreläsning om kommunikation.....spännande!

Nu ska jag titta lite mer på min stryktvätt, titta och låtsas att den är fint struken och inlagd i garderoben alldeles av sig själv. Eller så kanske den blir inlagd ostruken....det funkar bra det med.

2 kommentarer:

  1. Ja det går lika bra endå. Jag stryker bara om jag absolut måste!
    Har flickan kommit till rätta?

    SvaraRadera
  2. Lika vacker som din Tilda <3

    SvaraRadera