24 februari 2012

Nu får det vara nog!

Blir ett inlägg till idag...
Nu sitter jag här i soffan och är lättad, livrädd, förbannad ja allt möjligt.
Jag kom iväg till ortopeden, med ledsagare (Camilla) och han konstaterade att han måste gå in i knät med titthål. Ok, jag säger jag och känner hur tårarna bränner bakom ögonlocken.
Kör på, så här kan jag ju inte ha det.
Vi tog i hand (tror jag....) och sen blev det det vanliga. Blodtryck, vikt och längd och allmänna hälsofrågor.
Mitt blodtryck var HÖGT!! Va fan....nu har det varit det av och till. Alltså dags att kolla upp även detta.
Kan det ge mig förklaringen till yrsel, illamående, lätt molande huvudvärk?? Ja kanske.
Nu vet jag ju också att detta beror mycket på livsstilen.
Alltså, jag är för fet, rör mig för lite och äter fel kost!!!!!!!!!!
Svart på vitt, så är fallet. Det gör mig förbannad och inte på någon annan än mig själv.
Det här funkar inte!!!!!!
Ge mig en livscoach som flyttar in i min något håliga hjärnstruktur nu. En "någon" som gör att jag gör rätt. Inte bara en vecka utan hela tiden!
Det är då självaste fan och helvetet samtidig att jag ska ha så dålig karaktär.
Man kan ju dö av för högt blodtryck och det hade jag inte tänkt att jag skulle göra nu precis.

Sen kanske några snäpp berodde på att jag just var på sjukhus OCH även på ortopeden som jag bara förknippar med Ante. Men hur eller hur...detta ska kollas upp PRONTO!!

2 kommentarer:

  1. Jag förstår att du blir orolig när du inte mår bra och ditt blodtryck är högt. Har själv haft samma besvär,men till slut fick de ner det med bra medicinering. Jag vill så gärna bli mer hälsosam, men har tyvärr dålig karaktär.Men man kan ta lite i taget,så tror jag att det blir bra.Jag vet att du kommer att fixa det. Kramar från Carina

    SvaraRadera
  2. Karaktär, vad är det? Kan man köpa det någonstans?;)
    Skoja bara, har oxå himla dålig karaktär och varje måndag lovar jag mig själv att nu den här veckan ska jag träna, äta nyttigt osv, men det funkar till till tisdagen ungefär;)
    Kram❤

    SvaraRadera