2 april 2011

Det är orättvist

att våra barn ska vara sjuka och få genomgå alla möjliga behandlingar. Att dom ska förlora en tid i deras liv när dom egentligen ska leka och umgås med kompisar. Fy fy fy...Jag kan inte sluta tänka på en vän som nu har börjat i sjukhus karusellen. Jag lider med dom, vill inte att några barn ska behöva vistas på sjukhus mer än nödvändigt. Jag blir arg och ledsen och ja...allt möjligt.Den här gången handlar det inte om cancer men sjukdomsbilden är nog så illa.
Jag vet att mamman är stark och kommer att klara berg o dalbanan med bravur. Kommer att stötta så mycket jag bara kan. Vet ju hur viktigt det är med vänner i ett sådant här läge. Som sagt vännen....mina tankar finns hos er.
Det har varit en ledsen dag för min del som slutade i ett riktigt migränanfall nu ikväll. Stackars Tilda fick sitta ensam i soffan en lördagkväll, men hon är ju så underbar. - Mamma, vila dig lite så ska du se att det blir bättre.
Nu har det börjat släppa lite, men illamående åker upp och ner.
Hatar verkligen migrän och peppar peppar så har jag det ungefär 1 gång om året kanske, men det är lika vidrigt varenda gång det kommer.
Så Over and out från mig ikväll

1 kommentar:

  1. Kan bara hålla med : barn ska vara friska och leka och inte förlora en del av sin uppväxt för en dum sjukdom skull ! Men tyvärr så är vissa barn utvalda att kämpa. Men så jäkla orättvist ! Jag hoppas att din lilla Tindra snart slipper sjukhusbesök och alla behandlingar ! Och att din vän + barn kommer gå helskinnade ur sin sjukdom ! Man får hoppas att resten av livet blir lite extra snällt mot er som kämpat i unga år : ) Kram

    SvaraRadera