22 april 2011

Låååång Fredag

Idag kröp vi under täcket ända fram till klockan 9. Igår väcktes vi av snickare kl 7, så vi tänkte ta igen det lite idag. Jag ska dock inte klaga för jag blev så jättenöjd över att få in altandörren i köket. Det blev kanon!
Före


Efter
Nu är ju inte allt helt klart än men dom hann långt tycker jag.
Blev lite sugen på att ev. byta ut mitt köksbord mot ett runt istället. Jag tror faktiskt att det skulle passa himla bra. Får nog suga på den karamellen ett tag.

Annars vet jag inte riktigt vad vi har gjort idag, jag och Tilda. Planterat lite blommor till trappan och haft Emmy o Philip här på lunch. Mamma var också här en sväng på lite fika.
Hon ser trött ut. Det märks att cellgifterna tar hårt på henne. Hörseln har också blivit mycket sämre och det är enligt läkarna något som hon inte kommer bli av med, tyvärr :-(( Fy vad cancerpatienter måste utstå!!

En cancermamma har öppnat en sluten grupp för kampen mot barncancer på FB, där vi föräldrar kan ventilera och berätta våra kämpars berättelser och jag blir helt matt.
Jag måste säga att vi så här långt har varit lyckligt lottade över hur bra det gått för Tilda.
Det finns dom barnen som fått utstå både det ena och det andra, och i vissa fall har utgången blivit till det värsta. Både barnen och alla familjer är värda en STOR eloge för kämparglöden!!
Barnen kämpar och föräldrar och närstående hejar på och stöttar och det finns aldrig något tvivel att man inte kommer att orka. Man har en extraväxel som man lägger i när det behövs och den växeln kan jag säga är bra att ta till ibland när det behövs.
Kram på er alla

2 kommentarer:

  1. Det ser ut att ha blivit mycket mera utrymme nu. Ser jätte fint ut.
    Hoppas ni haft en bra påskhelg.

    Kram, Lisen

    SvaraRadera
  2. Ja, det finns så många som kämpar med både det ena och det andra. Man kan inte annat än känna sig ödmjuk inför er styrka och tacka sin lyckliga stjärna för den tur man själv har haft. Det är bra att bli påmind om att det inte ska tas för givet.

    Köket blir ju jättefint! Hoppas jag får tummen ur att ta mig neröver och kan se det "live" någon dag snart :)

    Kram!

    SvaraRadera