27 december 2011

Är det dags för skilsmässa nu?

Ja det är väl bara att inse fakta.
Jag har förlorat en väldigt nära vän....tror jag. Var det verkligen så här det skulle sluta?
Herregud jag blir helt förvirrad, vet inte om jag vill längre.

Nu är jag ju en sån person som inte riktigt vill inse detta faktum heller.
Har verkligen talat om min besvikelse när jag behövde henne som mest och hon inte var där. Jag bad om en paus, men efter det så har jag bett henne ge mig en inblick i hennes liv men det kommer inget.
Inget alls och hur ska jag då tolka detta.
Att hon vill vara min vän på hennes villkor och inget annat eller att det finns noll intresse.
Detta är väldigt svårt för mig då hon har varit min vän i ja herregud i 28 år!!!!
Det är ju som ett silverbröllop och nu är det då dags för en ev. skilsmässa??

Jag ger "dig" en chans till och om det finns minsta lilla intresse så ligger bollen hos dig återigen.
Om du läser dina meddelanden på fb så vill jag att du läser det noga för det är just så det fortfarande är. Det skickade jag i november och fortfarande inget svar ......

Jag tigger inte om din vänskap, utan jag är bara så himla besviken att det blev så här. För jag tycker ju så mycket om dig!!!

7 kommentarer:

  1. Det kanske är läge att du pratar med henne eller skriver ett brev/mail? Kan ju vara så att personen känner sig ännu mera pressad av att allt nu ligger helt öppet på din blogg, jag vet inte, din avsikt är säkerligen god, men det kan gå fel. Det kanske du redan har kalkylerat med. Hoppas att det löser sig.

    SvaraRadera
  2. Anonym-Det har gått x antal sms och meddelande mellan oss. Sen pressar jag ingen alls och varför kan man inte vara öppen? Min blogg är min ventil. Jag har valt att vara öppen med det mesta...mitt val :-) Kram till dig oxå......

    SvaraRadera
  3. Tycker du gör rätt, det är din blogg, din ventil.
    Ibland kommer man till vägs ende och får man ingen respons, får man kanske inse att den andra parten inte har något intresse av att fortsätta. Av ängslan, feghet eller ointresse - det känns förstås lika hårt vilket som. Hoppas du har andra vänner som är mer stabila. Men jag förstår din sorg över att en så gammal vän sviker i ett läge när hon behövs som allra mest
    Stora kramar

    Ps: Väldigt fin blev din ändring av bloggen :)

    SvaraRadera
  4. Vissa människor är inte rädda om vänskap, sorgligt!
    väldigt fint av dig att ge henne en chans till tycker jag.
    Och så vill jag säga att du har gjort väldigt fint här:)
    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Fy, så tråkigt. Måste kännas jätte ledsamt just i såna stunder man skulle behöva vänner som mest. Men vid såna tillfällen skills agnen från veten och man lär sig vem dom riktiga vännerna är.

    Vilka fina ändringar du gjor på bloggen.

    Kram,
    Lisen

    SvaraRadera
  6. Hej! Känner inte dig eller din vän. Men det är nog så att tystnaden talar sitt tydliga språk. Din "vän" kan nog inte hantera situationen av någon anledning. Och att tiga är ett sätt att komma ifrån något som är jobbigt.
    Jag har inte upplevt något som är i närheten av vad du har gjort men jag kan känna igen mig från när jag skilde mig från mitt x. En väldigt jobbig skilsmässa. En av våra "bästa" vänner bara försvann. Svarade inte på telefon, sms el ler dyl. Jag fick släppa henne. Hon måde inte tilräckligt bra själv för att orka tänka på någon annan. De verkar egoistiska men har nog med att hålla sig själva över isen. Det hade inte hänt något större tragiskt i hennes liv men hon uppfattar livet som ganska "farligt". Själv tycker jag det hade varit skönt med.mågot slags "avslut". Men hur skulle hon hon ha sagt det på ett snällt sätt. Nä, jag lät.henne va och skulle hon om 10 år höra av sig så finns jag här . Lycka till med allt!

    SvaraRadera
  7. Förstår precis hur tänker Annelie.Visserligen är jag inte i en sån förfärlig situation som, du men varit ute för en del jobbiga saker under hösten/vintern.
    Den man trodde skulle stå först i "bry sej om ledet" är inte med i ledet alls...efter alla dessa år av djup vänskap.I nöden prövas vännen.
    Kram <3

    SvaraRadera