2 december 2011

Klockan är 23:22 och jag har nyss kommit hem

Idag har det varit en sån där dag där inte tårarna har rullat okontrollerbart. En dag där jag har fått vila från sorgen en stund.
Östermalmsdamerna (hundar) och Camilla har varit här idag.
Hundarna har lekt och Camilla och jag har fikat och pratat om livet så där som vi brukar göra.

Åkte till Tildas grav med pappa och Birgitta och tände ljusen igen. Jordan var helt tokig när vi var där gnydde och pep, undrar vad han såg för något?

Skulle åkt upp till jobbet egentligen men jag hann inte dit. Klockan 19.00 skulle jag på ett inredningsparty. Ni må tro att jag samlade mod hela dagen. Jag intalade mig själv att jag var duktig om jag så kom innanför dörren.
Det kan jag tala om att det gjorde jag!!! Stannade till och med i en och en halv timme. Nu var det lite folk jag kände som var där så vi pratade till och med om Tilda utan att jag började gråta.
Det kändes helt naturligt att sitta och prata om henne, det var intet lustigt alls.
Tack Maria för att du föreslog det och tack Emma för att jag fick komma.
Sen ska jag inte sticka under stolen med att det fanns både ett och ett annat som var riktigt fint.
Köpte en fin ljuslykta att ha hängande i fönstret.

Efter partyt åkte vi hem till Maria en sväng och käkade lite och blarrade skit.
Underbar dag för min del!
Lättsam och precis lagom för mig.

Ser fram emot morgondagen....hoppas jag ;-))

8 kommentarer:

  1. Härligt Annelie!!!
    Kram från Caroline W

    SvaraRadera
  2. Så gott att du vågade! Bra gjort :D

    Hoppas du får en bra helg

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken styrka du har, beundransvärt är bara förnamnet!
    Stor kram till dig och ha en riktigt fin lördag

    SvaraRadera
  4. Åh, vad glad jag blir för din skull.

    Varmaste kramen

    SvaraRadera
  5. Jag önskar dig en fin lördag med solstrålar som lyser. Kram Tiina

    SvaraRadera
  6. Ja, visst var det mysigt hos Emma. Jag blev glad när jag såg dig. Du står för så mycket kärlek, värme och mod.
    Varm kram från Elin

    SvaraRadera
  7. Jag känner inte dig men tycker att du är fantastisk! Tilda har en grym morsa! =) /Ulrika

    SvaraRadera
  8. Du är en väldigt stark och ödmjuk människa...brukar heja på dig när vi är ute med hundarna(en sitter i vagn pga ledbesvär)Vi känner mycket för dig och din familj det ska du veta.På tal om att din hund var så konstig på kyrkogården så kan jag berätta att vår lille hund också bär sig konstigt åt ofta när vi är vid våra vänners viloplats...den ene ylva gick bort i cancer också vid omkr 50 års åldern och den andre Bosse dog innan sin 60-årsdag(betydligt äldre än lilla Tilda men för tidigt ändå)När vi är på kyrkogården är det just vid dessas platser hunden verka känna eller förnimma något men inte vid mina föräldrars eller mor o farföräldrars gravar.Svansen åker ner och han verkar se något...han är i vanliga fall väldigt rädd för folk så vem vet de kanske visar sig för honom.Vi tror och hoppas att dom alla har det bra!Vi önskar dig en så God Jul du kan få och Tilda har det säkert fint och sprider glädje där uppe!

    SvaraRadera