10 september 2011

Klagomuren

Förstår inte riktigt vad som händer med mina bilder här????
Dom är ju borta :-(. Sitter just nu med världens sämsta uppkoppling (guestinternet) på sjukhuset så jag blir utslängd HELA TIDEN. Kan inte riktigt ta tag i problemet här men blir det inte bättre så kommer jag byta bloggplats.
Vi är som ni förstår fortfarande uppe i Västervik. Tildas feber vill inte riktigt gå nedåt MEN crp´n har iallfall börjat dala.Det går åt rätt håll så att säga.
Idag har det inte hänt speciellt mycket, det är segt att ligga inlagd på helgen.
Om man får uttrycka det på lite sämre svenska "skittråkigt"!!
Jag tog med mig en bok upp och den har jag såklart läst ut. Det gick som ett nafs, och den vara inte speciellt bra heller. Drog väl lite på munnen några gånger men det också allt (besviken).
Nu ligger vi och kollar på en tvn, jag gissar att det är en 22 tums skärm med ett kanalutbud som är lika med noll. Vill ha en stor skärm och många kanaler!!
VI har ju inget annat att göra än att kolla tv, sitta vid datorn eller läsa. Ja, lite korsord blir det ju också. Så om någon rik människa har en 42 tummare ståendes någonstans i ett hörn så skänk den gärna till rum 10 på Västerviks Sjukhus. :-)))))))))
Annars har vi väl det ganska bra, mat har vi så att vi klarar oss. Vi äter och äter och äter lite till.

Åhhhhhhhhhhhhh vad jag vill ha ett vanligt liv.
Ett liv där man får svära på chefen, sitta på jobbet och dricka kaffe med kollegor, svära över köerna på Maxi, svära lite mer på barnen som inte plockar undan eller gör sina läxor. Ha en hel oplanerad vecka framför sig helt utan sjukhusbesök eller provtagningar. Bråka med exet som inte gör som JAG vill ( vet att han läser det här) ja, allt som man gör i en familj utan sjukdomar.
Ni som lever i vår värld vet precis vad jag menar.
Efter att Tilda har blivit frisk så är jag säkert "glad" att jag har gått igenom detta och blivit lite visare och klokare, men just nu känns det som vi har en del hållplatser kvar på vår resa.

Puss på er

2 kommentarer:

  1. God morgon, frukosten troligen avklarad:-) Ett par timmar till lunch.....om Tilda orkar,så finns ju Wii att spela i lekterapin, jag röstar för att Tilda vinner;-)
    kram Tiina

    SvaraRadera
  2. Hej! Känner igen det där att längta till det vanliga livet, till allt det man klagar på i vanliga fall. Nu efter vår "resa", som slutade fel och som vi inte ville, så har jag blivit en annan människa. Jag märker att jag inte är lika rolig trevlig längre när jag träffar andra människor. jag orkar inte hör på folks klagande om löjliga saker. Nu vill jag inte att du missförstår mig. Ligger man inlags på sjukhus ska man givetvis ha stor tv o många kanaler, borde vara en självklarhet. Men allt gnäll bland folk som inte levt med döden flåsandes i nacken, det orkar man inte ens kommentera. Jag blir tyst. För om jag säger något så tar jag på något vis ner folk på jorden och det skäms jag över, fast jag vet att det är de som borde skämmas. Vanlig vardag med allt som hör till, det är ju det som är livet. Sjukdom o död får en verkligen till att leva i nuet och att njuta av saker som man tidigare klagade över. Styrkekramar till dig o din tjej. Kram Camilla

    SvaraRadera