7 september 2011

Inläggning eller inte??

Sitter just nu och väntar på samtal från läkare i Västervik. Tilda har fått feber och trots alvedon så verkar det inte gå ner :-((. Så typiskt hon som har varit så pigg nu ett tag.
Jag hoppas att vi klarar av det med alvedon trots allt, synd att behöva väcka henne och sätta henne i bilen. Om tempen börjar klättra över 38 grader måste vi alltid ringa upp och dom får ta ställning om vad som ska göras. Eventuellt  kan vi kanske få hit hemsjukvården som kan ta ett CRP på henne.
Ja vi får väl se...

Hon har inte varit i skolan idag för fröken var sjuk. Men vi åkte till skolsyster för sprutan iallafall. Sen gjorde hon lite hemläxa istället. Måste komma ihåg att ta upp det med rektorn att vi kanske borde ha en vikarie för framtiden.

Jag och Tilda har varit hos optikern också. Hon har vägrat sina glasögon nu sedan en månad tillbaka. Förklaring var att hon har egentligen för starka glas. Hon har växt ifrån sina glasögon helt enkelt. Så nu blir det svargare för henne. För mig blev det inte helt oväntat tvärtom. Jag fick starkare, tyvärr. Med det innebär det andra bågar=beslutsångest.
Fick med mig 5 par hem som jag har mannikängat med. Barnen fick säga sitt och INGEN av dom tyckte lika!! Till slut vann Tilda, så nu ska jag snart få såna svarta a la 80 talsbågar som jag ska skrutta omkring i. I och med att jag nästan helt har slutat måla mig så får jag ju lite markering runt ögonen. Dock sitter den ju väldigt långt ut men vad gör väl det?

Fick hem ny bok i lådan idag också:

Jag gillar Martina Haags böcker för att dom är otroligt lättlästa och man får sig ett eller annat skratt. Det behöver jag nu känner jag. Så nu ligger den så fint bredvid sängen och får följa med mig till Västervik om det blir det inatt.

1 kommentar:

  1. Här håller vi tummarna för att febern skall ge sig.

    Kramar från Lisen

    SvaraRadera