1 september 2011

En dag som går mot sitt slut

Idag tog jag förmiddagsfika hos syster, det var ett tag sedan jag var där uppe och vi satt ganska länge och blarrade.
När jag kom hem så var det fint väder så jag plockade upp lite äpplen i trädgården.
Dom hänger som klasar på träden, hur mycket som helst.

Dom är himla fina att titta på men jag är absolut inte någon safta, sylta mamma så dom får nog gå till spillo. Man får njuta av utsikten från altan istället.

Har pratat lite med Marie (konsultsjuksköterskan) idag och tanken är att hon ska komma ner till skolan på Tisdag. Det blir genomgång för hälsoteamet och hela personalstyrkan på skolan.
Om Tilda orkar ska dom två ha en liten liten genomgång för klassen också.
Vi gick igenom lite som vi tyckte var aktuellt den här gången.

Pratade lite om ändringarna som kommer att bli i schemat också. Blev lite kommunikationsmiss igår så stamcellsskörden sker i Linköping och sedan blir återförseln i Huddinge. Vi får räkna med ca 1 månad där uppe. Om det blir enligt schemat så kommer vi att fira jul där. Här kan ni läsa mer om själva proceduren: http://www.1177.se/Kalmar-lan/Tema/Cancer/Under-och-efter-behandling/Behandlingar/Stamcellstransplantation/?ar=True
Det spelar oss ingen som helst roll var vi firar jul bara vi får vara tillsammans i familjen så funkar det bra det med.

Fick höra att dom har planerat att försöka fixa till Tildas höger lunga imorgon.
Dom kommer att gå in med titthål och försöka expandera lungan. Den föll ju ihop när hon var så dålig i Juli och den har inte återhämtat sig ordentligt efter det.
Såklart blir ju Tilda rädd när det gäller sövningen och ville då att jag skulle komma direkt.
Det sliter i mammas hjärta när hon säger så. Jag ska försöka att inte åka men jag är inte säker på att det går.
Vi får se, dom sätter igång tidigt imorgonbitti så det kanske känns lättare för henne efter att det är gjort. Annars går allt som det ska. Hon hänger i men aptiten är lika med noll, även att hon nu får både zofran och Betapred.



Brorsan är bra att ha när inte mamma orkar <3

5 kommentarer:

  1. Vilka underbara barn du har! Kram Elli

    SvaraRadera
  2. Hej! Är det foto från BOND. Tycker att jag känner igen rummet, möblerna och "utsikten". Kram o lycka till med allt. Camilla

    SvaraRadera
  3. Camilla- Ja det är från BOND och lekterapin förstår att du känner igen det där uppe.

    Kram Annelie

    SvaraRadera
  4. Helloj! Fina bilder på dina barn. Jag tycker du är stark som tar igen dig och liksom hämtar krafter. Tycker inte att det handlar om att du inte orkar. Jag har läst din fina blogg och tycker du är en supermamma som bryr sig, ordnar saker och orkar på ett bra sätt för det käraste du har. Trevlig helg

    SvaraRadera
  5. Hej, vet inte riktigt hur jag ska börja, men jag har oxå haft sjuka barn och känner så otroligt med och för er. .den förtvivlan , kärlek, maktlöshet och kamp som man känner inom sig varje månad varje dag varje timma. Det eviga pendlandet gör att man till sist känner sig totalt utpumpad. Min styrka fann jag genom tro det eller ej, en gammal alltså äldre vän domsa till mig att jag skulle fånga dagen och leva i nuet. Inte helt lätt. Han sa även att jag måste ge mig själv små stunder till eftertanke och egentid . Orkar inte jag då orkar inte din son ja han till mig . I dag känner jag så otroligt mycket med dig och din älskade Tilda . Jag förstår verkligen vad du går i genom kramar

    SvaraRadera