2 september 2011

Ikväll dricker prinsessan kvällste i min säng


Det blev inget Linköping över helgen som det var planerat, det blev heller ingen operation för att försöka expandera lungan.
Dom kom så långt som ner till operationsavdelningen innan kirurgerna beslutade att dom inte skulle göra något.
Lungan är helt enkelt trasig och den går inte att reparera.
Hon kommer alltid att ha lungkapacietet på 60-70% på den sidan.
Men det kommer hon säkert inte märka något av nu när hon är så här liten.
Vet inte riktigt hur det kommer att påverka henne senare i livet??
Men just nu känns det ok ändå och hon blev som vanligt hur lycklig som helst när hon slipper sövas.
Nu fick hon komma hem till mig istället och det känns jätteskönt att ha henne hemma igen.
Aptiten kom tillbaka också så ikväll har hon bestämt sig för att äta Kinamat. Givetvis så fick hon det. Allt för att hon ska må bra och lägga på sig några extra kilon.
Jag har också haft en mysmorgon med hos Mia i Figeholm. Lite fotvård och zonterapi och en träff med världens härligaste goaste Mia. Vad kan bli en bättre start på dagen.
Det var hur länge sen som helst när jag var där och dit kan man inte gå för ofta. Skorna känns flera nummer för stora när man går därifrån och själen har också fått sitt. Underbart
Storebror har kommit från andra sidan Sverige och ska vara här över helgen. Alltid kul att träffa honom. Så det blev lite fika med honom och mamma också.
Men nu ska jag lägga mig bakom kämpen och mysa med henne. Man får passa på när hon sover för annars blir det protester...

6 kommentarer:

  1. Jag är så glad att ni är tillsammans! Kärlek till er! Kram från Helen

    SvaraRadera
  2. Antagligen kommer hon klara sig fint med sina lungor. Vissa människor har bara en lunga. :)
    Så härligt att höra att det går åt rätt håll nu! Tänker på er väldigt, väldigt ofta.
    KRAM!

    SvaraRadera
  3. hejsan ! har läst lite ur er blogg då min dotter drabbats av wilms , inne i 4 mån. Tilde är verkligen fantastisk duktig , min alice är även hon ett musikal freak. Kämpa på Tilda och mamma ge aldrig upp.

    Ps det med lung kap. är ingen fara, jag har levt med 50-60 procent , inget som kommer påverka henne.

    SvaraRadera
  4. Och jag hade en liten "dejt" med Ricky på jobbet. Underbara "unge". Häromdagen hade jag Emmy, samma sak. Kram på er alla!!!

    SvaraRadera
  5. Hej vännen, önskar jag hade din förmåga med symaskinen. Har precis kommit hem efter 4 dgrs konferens och nästan det första jag ville göra var att läsa ifatt det du skrivit. Jag blir så glad att läsa att Tilda är sugen på skolan och vill äta. Kan bara vara positivt. Jag blir också glad över att du ser till att ta hand om dig själv så mycket du kan. Det behöver du. Tänker på er hela tiden och hälsa den underbara prinsessan. Det var viktigt att jag hälsade extra från Hugo så det gör jag nu. Puss och kram. Lotta M

    SvaraRadera
  6. Åååå så fina kuddarna blev!

    Och så glad jag blir av att se att det är fler Wilms-mammor som hittar dej för att få stöd!

    All styrka till dej Anonym. Önskar av hela mitt hjärta att det går bra för er!
    //En till Wilms-mamma

    SvaraRadera