5 september 2011

Skola och annat

Idag har det gått i ett. Tilda åkte iväg till skolan, fortfarande helt inne på att hon skulle dit.
Jag hade tid hos psykologen så Emmy fick följa med till skolan. Hon var där mellan 09.00-13.00 och det är ju hur bra som helst.
Jag hade också en tid hos min doktor idag pg a min yrsel. Hon märkte att jag var jättestel i en muskel från vänster sidan av halsen. Den går upp mot ansiktet och även ner till handen.
Hon ställde sig bakom mig och bad mig luta huvudet bakåt och slappna av. Sen tog hon tag i muskeln och drog i den, jag kan säga att det var inte skönt! Jag satt med benen rakt ut och klamrade mig fast på britsen, aj aj aj....jag sa att hon fick ta i hur mycket som helst bara det hjälper mot yrseln.
Hon gjorde vad hon kunde men jag får nog be någon annan göra samma sak igen för den har liksom låst sig.
När jag kom hem så kom hemsjukvården för provtagning och spruta på Tilda.
Dom ringde också från Linköping och sa att när dom var uppe förra veckan så var det en liten flicka på avdelningen som fick vattkopper.
Det betyder att även om Tilda har haft det så kan hon nu få det igen. I förlängningen så betyder det att hon måste börja ta medicin med början nästa vecka för att förhindra vattkoppor.
Sen visade sig att HB var lågt så nu blir det påfyllning av blod imorgon efter skolan.
Men Tilda är hur pigg som helst, kan inte riktigt fatta att hon ligger så lågt.

I morgon ska hon ha syslöjd för första gången och hon och Tilde är ansvariga för att trådrullarna är upprullade ordentligt, en arbetsuppgift som tas på största allvar.

Det kom ett litet önskemål om kärleksmums så det blev mitt mission ikväll.

Det skulle vara extra mycket glurr uppepå också tyckte barnen, så det blev dubbeltopping. Undrar hur många dagar det tar innan dom är slut...

4 kommentarer:

  1. Gott!!! Skönt att hon är på benen och vill till skolan. Maja vill så gärna komma förbi med autograferna så vi får väl kolla när det passar er. Kram Frida :)

    SvaraRadera
  2. Jätteroligt att läsa om Tilda nu när hon verkligen är på gång,även om det dyker såna saker som kan hända (vattkoppor). Många styrkekramar till Er.

    SvaraRadera
  3. Hoppas verkligen att hon slipper vattenkoppor nu när hon är så pigg. Ni har nog att stå i ändå. Kram Ullis

    SvaraRadera