25 mars 2011

En vecka med massa hållpunkter

Den här veckan har varit helt bedrövlig. Är trött tröttt trött, hållpunkter nästan varje dag.
Tilda har ju som sagt fått fylla på med Trombocyter 2 ggr den här veckan och här är ett tecken på att hon ligger lågt.
Blåmärken i massor
Man får blåmärken och andra små röda prickar på huden. Trombocyter behöver man också i kroppen så att blodet ska koagulera. Börjar man blöda så kan man om det vill sig riktigt illa förblöda. Många som har blödarsjuka har låga trombocyter i kroppen.
Cellgifter slår ut allt möjligt i kroppen och det tar ett tag innan den kommer igång igen efter doserna speciellt när hon får högdosen. Nu hoppas jag att dom har börjat stiga efter sista påfyllningen.
Än så länge vet vi inte om det blir behandling nästa vecka eller inte, allt beror på provsvaren på måndag.

En kul sak som har hänt är att några fjun börjar komma tillbaka på huvudet :-)
Skulle vara jätteskönt om hon kunde slippa gå med något på skallen i sommar. Nu börjar jag se slutet på denna resa och hoppas för mitt liv att vi aldrig behöver hoppa på detta jä....la cancertåg igen.
Det är förbaskat obekvämt, det går inte speciellt fort och det finns ingen komfort, what so ever...

Ikväll är det återträff för alla 9:or avgångsår 1981, mmm det är alltså min årgång.

Det hade nog varit jättekul att gå men jag är osäker på hur det skulle bli. Jag vågar helt enkelt inte chansa utan jag håller mig hemma i min trygga vrå.

Nu ska jag slänga upp fötterna i soffan och bara vara. Glippa med tv dosan utan att stanna till på Nicelodeon eller Disney Chanel. Nu blir det inget Hanna Montana på en hel vecka, Underbart!!!

1 kommentar: