1 mars 2011

Röntgensvaren

Jag tror nog att jag kan ropa HURRA!!!!
Det verkar inte som om det har ploppat upp några nya tumörer!! Jag fick lite förhandsinfo igår och hörde jag inte av läkaren idag så stämde det beskedet.
Fy fan, på ren svenska så underbart. Nu kan vi andas ut en stund till nästa gång.
Ångesten och oron kommer ju att komma tillbaka inför varje ny röntgen hon kommer göra i framtiden. Man får helt enkelt lära sig att leva med den oron.
Vi var uppe hos mamma i eftermiddag och hon är pigg nu. Det känns skönt att hon får lite andrum mellan sina behandlingar också.
Emmy försökte lära henne lite spel på sin Iphone men den generationen verkar har kommit i kläm vad det gäller tekniken.

Var och fixade med bouppteckningen idag, så nu är snart allt klart.
Jag har inte orkat rensa ut speciellt mycket grejer efter Ante men den tiden kommer säkert när jag orkar ta tag i det också.Kollade igenom lite foton idag och då kommer den där klumpen i magen tillbaka.
Åhh vad jag saknar den mannen!

5 kommentarer:

  1. Vilket härligt besked jag läser när jag ska gå in och "titta till er"! Vilken lättnad!!

    Vilken belöning för modiga Tilda som vågade gå igenom undersökningen! Heja!

    Kram Cicci

    SvaraRadera
  2. Tjohooo! Vad skönt att höra!
    kram

    SvaraRadera
  3. Åh, vad skönt att läsa att det var positiva nyheter!! Jag blev verkligen jätte glad!!

    Usch och fy vad hemsk den där väntan på svar är.
    Hur ofta gör hon röntgenundersökningar?


    Jag har tid för bouppteckning nästa vecka.
    Jag beundrar dig verkligen. Du verkar ha så mycket energi trots allt elände du har runt om kring dig.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Anna- Tilda har gjort 4 st sedan i Augusti, hon hatar kontrastvätskan det är därför hon tycker det är så jobbigt.

    Energi!! Nej nej jag har ingen energi jag går på vilja helt enkelt. Många dagar vill jag bara dra täcket överhuvudet och inte prata med någon, men det funkar ju inte riktigt.
    Vet du det skulle finnas vilohem för såna som oss. Där vi bara kunde få vara en vecka eller nåt och bara få vara :-)
    Jag beundrar dig också Anna och alla andra som är i samma sits, det är en tuff resa vi går/har gått igenom.
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att läsa provsvaren var positiva! Det gör mig glad :)
    & att rensa saker - man tar den tid man behöver :)

    Stora kramen till både dig & hela familjen.
    //Emma <3

    SvaraRadera