3 mars 2011

Ingen sovmorgon

Jag vet inte hur många veckor jag har tänkt att nu ska jag sova läääääänge imorgon. Varannan vecka när jag har Tilda så funkar det ju inte men det är jag inställd på. Den här veckan hade jag sett fram emot det, men  nej nej...antingen är det telefon som väcker mig eller något annat. I morse vaknade jag av att det stod en man och ringde på dörren kl 8.
Ni vet när man är så där lagom förvirrad, nyvaken och dan. Upp som ett skott ur sängen, halvklädd och letar efter ett par brallor som jag efter ett tag ger upp för att hitta. Man ser ju ändå inget för jag hittar inte mina glasögon heller (fast dom ligger på nattduksbordet). Va fan...e behån? Håret står på ända!
Precis som denna man som står utanför dörren ska fråga om en dejt eller nåt klockan 8 på morgonen!!
Öppnat dörren så där en 2 centimeter och kikar ut.
Mannen är från tekniska kontoret och ska gräva precis där jag har ställt bilen. Jag halvler lite fint och lovar att flytta den direkt.
Kollar ut och ser ett helt team som står och väntar på mig och att jag ska flytta bilen. Åhhh shit!!!
Ja det var ju bara att härja runt och ut som ett skott och le lite fint igen och flytta bilen......
Så det där med sovmorgon tror jag att jag har gett upp hoppet om. Men som dom säger i Trissreklamen, "plötsligt så händer det". :-.)

3 kommentarer:

  1. Du får allt gå och lägga dig lite tidigare!

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt inlägg.
    Tack för det skrattet!!

    Visst är man knasig vad gäller det där med att man inte vill visa sig i vilken skepnad som helst.

    Hoppas din efterlängtade sovmorgon kommer snart!

    Kramar

    SvaraRadera