31 augusti 2011

Gissa var jag har varit idag??




Japp, härliga Ernemar med Emmy o Camilla och vovvarna såklart.

Super skönt för min hälsa just nu. Mamma kom över när jag kom hem och tog en snabb fika.
Sen var jag slut! Fick lägga mig och vila
Gjorde först mina avslappningsövning som jag har bestämt att göra varje dag, den tar inte mer än 25 minuter. Jag fick tipset att ge det en månad och det ska jag göra.

Sen vill jag bara berätta om ett litet meddelande jag fick idag från en annan cancermamma.
Hon berättade för mig sin historia med 2 sjuka barn.
Hon berättade om sitt "liv" inom sjukhusets fyra väggar i månader i sträck.
En otrolig styrka måste människan ha!! Jag ska tänka på henne många gånger när jag känner att orken håller på att rinna ut.
Nu är en av hennes sjuka söner stor och berättar här i ett klipp för svenska folket om sin sjukdom.
En otroligt mogen kille som har en sån livsglädje så att man blir lycklig bara att se honom.

http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.tv4play.se%2Fnyheter_och_debatt%2Fefter_tio%3Ftitle%3Derik_ar_beroende_av_blodgivare%26videoid%3D1593368%26utm_medium%3Dsharing%26utm_source%3Dfacebook%26utm_campaign%3Dtv4play.se&h=bAQA22oob

Se den och gör gärna ett besök hos närmaste sjukhus för att bli blodgivare. DU BEHÖVS!!!
Cancerbarn har också stort behov av blod och trombocyter (blodplättar).
Så om ni har funderingar och kanske tänkt tanken. Titta på klippet, vem kan motstå den killens karisma.

För övrigt kan jag tala om att Tilda har det bra och dosen är i full gång. Hon får dropp hela tiden så inatt var det visst toabesök MASSA gånger. Hon har kräkts en del men äter fortfarande.
Det som också är så roligt är att dom barnen som låg på BOND tillsammans med oss i Juli.
Det var 5  som hade fått återfall, men 3 av barnen (inkl. Tilda) har fått ny cellgift eller strålning och alla barnen har det bitit på :-) Dom andra 2 vet vi inget om men jag hoppas verkligen att även dom har piggat på sig.
Datumet för stamcellsskörden är flyttad och den kommer att ske i Huddinge, pga av att hon måste isoleras och det kan dom inte göra i Linköping.
Men dit har vi inte kommit ännu så den dagen tar vi då.
Nu väntar lite golvmoppning innan kvällen. Ha det gott alla människor som stöttar oss :-)))))

7 kommentarer:

  1. Underbara bilder och vad mysigt du har. Jag håller tummarna hårt för din dotter och bra att du tar hand omdig och njuter och hämtar krafter. Ditt välbefinnande är också viktigt. Fin länk du lagt upp. Trevlig kväll. Mvh mahlin i jönköping

    SvaraRadera
  2. Hej! Verkar på tonen i din text som om du redan har återhämtat dig lite. Du gjorde helt rätt i att stanna hemma o ta igen dig o samla kraft. Jag önskar att vi hade haft närmare till Linköping och BOND. Då hade jag engagerat mig i Barncancerfondens fika på avdelningen. Vi bodde ju där så länge fast på Ronald MacDonald, men var mycket på BOND och lekterapin. Det är så mycket minnen därifrån. Kram Camilla med Tildaängeln <3

    SvaraRadera
  3. Det gläder mej att Du har haft en bra dag i Ernemar idag Du har nog fått lite mer kraft nu.
    Bra att Tilda kämpar på, jag tänker på Er varje dag. Många kramar från en gammal tant.

    SvaraRadera
  4. Har länge tänkt på att bli blodgivare, den här pushen behövdes! Nu ska jag dra mig i kragen och dra över till närmsta blodcentral!
    Om inte Ricky redan hälsat ifrån mig så är jag OBESKRIVLIGT GLAD för att Tilda svarat på behandlingen:) Min lycka är hos er!

    Kram Samira

    SvaraRadera
  5. Bra Samira!!!! Precis rätt tänk :-))))
    Kram

    SvaraRadera
  6. Det där inlägget behövde jag också läsa :)Dags att göra "rätt för sig" & lämna blod :))
    Läser varje dag och gläds av denna positiva förändringen!! Jag håller fortsatt tummar och tår i fortsättningen, Tilda är en KÄMPE!! :)
    Underbara bilder att se från Ernemar. HOPPAS jag en dag kommer dit, det ser otroligt vackert och rogivande ut. En stor kram till er alla skickas - och styrka och tålamod om att energin fylls på efterhand för dig Annelie.
    <3 <3 <3
    //Emma

    SvaraRadera
  7. Jag har lämnat blod sen jag var 18år och 3månader. Kra

    SvaraRadera