3 januari 2011

Ingen dos för Tilda imorgon

Hennes värden är egentligen bra MEN dom Neutrofila värdena är alldeles för låga, bara 0.3. Attans så trist när det händer. Nu blir det ny provtagning på Onsdag och då sätter dom igång på Torsdag om dom har stigit vill säga.Vill inte att det ska bli något glapp i behandlingen för att jag vill ju att den ska ta slut i Juni.
Dock är det ju inget vi kan styra över utan så här blir det ibland.
Annars har dagen flutit på. Ante har varit o röntgat sitt knä och det var som han misstänkte, en avsliten muskel som har orsakat det onda i knät. Inget som dom gör något åt utom att det blir en lite längre läkningsprocess.
Tyckte faktiskt synd om honom när dom trodde han hade vätska i knät och körde in en megastor kanyl i knät.
AJ AJ AJ...han glömde bort att andas där ett tag så jag fick säga till honom. Kände mig lite som en barnmorska. -Andas..så ja..andas..
Det kom ingen vätska men han fick lite cortison iallafall

 Var o träffade biståndshandläggaren hos mamma i eftermiddags och det gick bra. Nu ska hon få hjälp med städning, inköp och tvätt. Skönt! Nu kan man ha lite mer kvalitetstid med henne och inte bara massa måsten.
Har också tagit tag i mig själv idag och ringt VC om en telefontid till min doktor. Jag har nog fått en liten släng av utmattning och insett att jag behöver vila när jag inte har Tilda hos mig.
Men imorgon ska jag en sväng till jobbet, lite grejer som ska fixas nu när det är nytt år. Sen tar jag nog en liten paus från jobbet och försöker komma ifatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar