29 januari 2011

Jag har fått napp

I morse fick jag äntligen napp av en psykolog som jag har mailat. Fick tid redan på måndag. Jag tror och hoppas att det ska bli bra.
För Tildas del så får vi nog ta ett rejält tag i hennes ångest. Hon fixade skolan i 10 minuter idag. Helt klart ett framsteg att hon kom dit men oj oj vad hon far illa. Jag ser i hela hennes kropp hur det tar emot att gå in. Vi stannade dock på skolgården en stund och pratade med lite kompisar till henne. Jag märker att hon lägger på en mask och är övertrevlig, fast egentligen mår lilla stumpan inte alls bra.
Nu är jag så trött på denna cancer och vill bara att det ska vara över, men sånt får man ju tyvärr inte bestämma själv :-(
I dag har jag varit inne i på vårt lilla konsum här på gatan, det tog mig emot men jag är ju bara tvungen. Fick med mig Tilda på en liten kort promenad också. Man får vara glad för det lilla helt enkelt.
I kväll har Tilda åkt till sin pappa ev. kommer hon till mig en stund på Söndag. Det är kalas för hennes kusin men troligtvis får exet inte med henne dit.
Nu är klockan 00.00 och jag har nog vänt på dygnet men vad gör det, nu är det små små steg som gäller. Ska INTE rusa fram i rekordfart, sorgen ska jag bearbeta på mitt sätt!
En sån härlig bild på Tilda, underbara unge

2 kommentarer:

  1. Vackraste tjejen i världen! :)
    Tänker på er, ta hand om er allihopa.

    Många kramar!

    SvaraRadera
  2. äntligen! hoppas det känns ok på måndag!
    kram!

    SvaraRadera