10 januari 2011

Tandvärk??

Vill inte ha det, det är bland det värsta jag vet. Börjar känna lite lite men jag vet ju hur snabbt det kan gå med gaddarna så blir det inte bättre imorgon måste jag ringa tandläkaren. Jag har ju världens bästa tandläkare men JAG VILL INTE GÅ DIT!!
Tilda har varit och tagit prover idag och dom ser bra ut, nu ska hon bara få upp lite ork och ordentlig aptit så är hon fit for fight igen.
Hon blir ju stora damen på Torsdag, hela 9 år! Oj oj oj vad tiden har gått fort. Hoppas vi kan ha lite kalas här hemma, men kalas för klassen får vi nog skippa i år.
Ska försöka få med henne på Big Bang där Barncancerföreningen anordnar lite kul på Lördag.
Vi har ju inte varit med någon gång och jag tror att nog hon väl kommer dit så blir det bra. Hon behöver lite lek och stoj.
Har försökt få tag i skolan idag också, jag har ju haft jättebra kontakt med Tildas fröken hela tiden. Har inte pratat så mycket med rektorn och nu ska dom ju byta rektor så det är väl dags att vi pratas vid.
Tycker att det är lite märkligt att dom inte själva hör av sig men så kanske inte rutinerna är? Fröken Sofia har då alltid funnits för oss och det är vi otroligt tacksamma för 

4 kommentarer:

  1. Vi fick en inbjudan att skicka fröknar och annan berörd personal till Uppsala för att få en heldags info om barncancer. Alla fröknar på Cajsas avdelning och rektorn åkte dit. Dom tyckte det var jättebra. Det var i februari förra året. Såg att dom har det i år igen där.
    Har dom nåt sånt hos er?

    SvaraRadera
  2. Det låter jättebra! Det var en konsultsjuksköterska från Linköping här nere på Tildas skola som hade information för alla berörda. Det var också jättebra. Jag vet egentligen inte varför dom inte har hört av sig men jag får kolla med dom imorgon. Dom har aldrig haft ett cancerfall på Tildas skola så dom är nog helt enkelt inte vana att hantera sådana situationer.
    Jag får nog tala om för dom vad vi som föräldrar har saknat från skolan och hoppas att dom tar lärdom av det.

    SvaraRadera
  3. Bra att du för fram sånt. Det behövs. Borde finnas i varje skolas kris-pärm - hur man handskas med barn med svåra sjukdomar.
    Cajsas dagis skickade brev som barnen ritat. Även en CD med kort. Tror det är viktigt för barnet att inte känna sej "bortglömd".
    Å du...lycka till hos tandläkaren! Också min värsta skräck :/

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Min Tildas fröken och rektor var på informationsträffen i Linköping för snart ett år sedan. Det var jättebra. Personalen fick en helt annan förståelse för den extra hjälp ett sjukt barn behöver. Min tjej hade synfältsbortfall, svårt att använda vänster arm och hand och lite svårt att styra vänster ben. Dessutom nu i höst märktes att hon hade koncentrationssvårigheter av både cellgifter och strålning. Hon missade också många dagar i skolan eftersom hon mådde illa efter varje cellgiftsbehandling. Vissa lektioner var de en extra lärare med och tjugo minuter varje dag fick hon ta med en kompis och ha aktiv vila. Då satt de i ett rum avsides och spelade pedagogiska spel när resten av klassen hade någon genomgång. Det var kanonbra. Vi fick verkligen mycket stöd och hjälp från skolan, men det är viktigt att man visar hur man vill ha det och ställer krav.

    Se till att ni får den hjälp som din flicka behöver ha och hoppas att tandvärken ger med sig.
    Kramar Camilla

    SvaraRadera