3 februari 2011

Tung dag

Riktigt motigt är det idag. Fick för mig att börja rensa "kontoret". Det gick bra till en början men sen helt plötsligt från ingenstans så kommer denna otroliga smärtsamma våg och sköljer över mig. Fan fan fan... vill ha honom tillbaka!!!!!!!!!!!!!!
Sorgen kommer verkligen i vågor och man blir så så ledsen, man går liksom på halvfart.
Tur att jag inte har Tilda hos mig, Hon som har varit i skolan nästan hela veckan. Idag åt hon till och med mat i skolan (fick ta upp det på grupprummet) hon är så duktigt, lilla tjejen.
Längtar efter att få hem henne imorgon. Samtidig är jag rädd att jag inte ska orka stötta henne till skolan och provtagningar. Jag måste bara få det att fungera, jag måste svälja och ta min sorg vid ett senare tillfälle.
Är så glad att det går bra för henne och jag märker att hon är så glad och verkligen stolt över sig själv att hon går i skolan igen. I dag får jag helt enkelt ta en sorgedag och skjuta allt annat till en annan dag.
Mamma har varit här en sväng och tog med Jordan hem.
Jag måste ju träna honom att vara ensam också och det skulle jag göra den här veckan. Märker att allt går i snigelfart och att jag skjuter saker framför mig.
I går däremot kunde jag till och med fixa begravningsannonsen till tidningen utan att bli ledsen.
Hade det varit idag hade det aldrig funkat. Får vänja mig vi det här livet ett tag och se fram emot dom ljusa dagarna

2 kommentarer:

  1. Mamma, det kommer ordna sig. Det kommer ta dit och det kommer gå upp och ner men du är så sjukt stark och verkligen någon jag ser upp till... Vi tar hand om Tilda och Jordii tillsammans! <3

    SvaraRadera
  2. Vad du är stark Annelie!! Och du har verkligen så underbara barn <3 Kram Elli

    SvaraRadera