6 augusti 2011

Ja ... trots allt så blev det ju bra


Äntligen fick hon sin efterlängtade båttur!
Sen att få sitta med favvobrorsan var ju inte heller fel, hon njöt för fullt :-)

Imorgon kommer hon hem till mig och det ska bli skönt att få ha henne en stund innan dom sticker till Linköping på måndag. Hon har beställt hummer.....men hon har aldrig smakat det. Hon sa bara - Jag känner att det skulle nog vara gott (tror jag). Vi tog beslutet om att äta räkor och kräftstjärtar, med aioli och vitlöksbröd istället. Märkliga sug dom kan få av cellgiftet.

Jag har inte gjort många knop idag. Mått skit och gråtit en massa tårar. Försöka peppa mig själv att jag ska vara hemma och inte leka supermamma. JAG SKA VARA HEMMA!!
Jag är ingen supermamma just nu och jag börjar acceptera det.
Era kommentarer hjälper mig på traven och stöttningen känns verkligen. Som du skrev Annika, jag hymlar inte med något här. Jag skriver från hjärtat och det är en himla bra terapi.
Det känns skönt på kvällen att få skriva av sig, sen vänder man blad för en ny dag. Visst jag blottar mig själv en hel del, men det är ett val jag själv har valt.
Min tanke är ju också att man kanske kan känna igen sig i vad jag skriver och då inte tycka att man tänker märkligt eller att man själv är konstig på något sett.

Alla går ju inte igenom samma helvete som vi gör just nu men det behöver inte vara stora saker för att man ska känna att man mister fotfästet. Alla är vi olika och reagerar olika på saker och ting.
Det som är en bagatell för vissa är en katastrof för andra och ingen bör dömma någon annan.
Det kan ligga så mycket jobbiga saker i ryggsäcken som gör att bägaren rinner över ibland.
Sen har jag väldigt svårt att höra människor gnälla för gnällandets skull.
Det måste ju finnas något man kan glädjas av under en dag?
Jag har haft en skitdag själv men jag är sååå glad för Tildas skull att hon kom ut på sjön idag. Det är en av dom saker som gör mig glad.
Jag lovar att ni också har något som har gjort att ni har skrattat lite extra idag, eller hur?

6 kommentarer:

  1. Inget är rätt eller fel. Alla har sin väg att välja i livet. Du väljer din. Och jag är övertygad om att du gör det bästa för dig och din familj!!

    SvaraRadera
  2. Å vad fina de är :))) å vad lilltjejen njuter :). I dag när jag var i svampskogen så tänkte jag på er. Mycket. Försökte att sätta mig in i din situation och hur jag hade tänkt och gjort. Det går inte, jag kan inte det, man måste vara där. Dat jag förstår är våndan över utvärderingen för det har jag varit med om. Att tvingas in i något som man bara vill skaka av dig. Att man vaknar upp och allt är bra. Jag och många med mig vet jag står vid sidan och kan inte göra så mycket. Men jag ör glad över att du delar med dig. Inte nog med att det är ett sätt för dig att skriva av dig, utan även ett sätt som gör att jag numera inte blir så där arg för saker som är bagateller. Jag har under denna semester varit med mina barn mer ön någonsin. Jag har gett dom en extrakram och när jag suttit där i soffan och ätit chips och tittat på tråkigt barnprogram, njutit, och samtidigt tänkt på dig och fin lilla Tilda. Du är en helt fantastisks mamma, även när du gråter, är orolig och känner dig otillräcklig, Det viktigaste är att du är där. Och det är du.

    SvaraRadera
  3. Så härligt att se bilden på Tilda i båten. Hon ser verkligen glad ut. Ett tillfälle för henne att "tanka" lite positiv energi. Hoppas du också hittar tillfälle att "tanka" lite positiv energi. Tack för att du påminner mig om att ta tillvara på alla glädjestunder stora som små. Kram Ullis mittemot

    SvaraRadera
  4. Vännen min, önskar du i denna stund kunde ta in vilken fantastisk mamma du är och också vilken styrka du har. Att du sedan också kan ha förståelse för att människor är olika och reagerar på olika sätt är en styrka i sig som jag inte tror att jag skulle ha. Jag kände en sån värme och lycka när jag gick ut från Donald-huset med Hugo i torsdags och vi pratade länge om hur tacksamma vi ska vara. Du ger styrka för så många som skriver och det val du nu gjort kommer gynna alla och framförallt Tilda i fortsättningen. Skickar all min energi och styrks till dig.
    Kram goa Annelie. Lotta Miss

    SvaraRadera
  5. Håller verkligen med Lotta!!
    Annelie du är helt fantastisk! Du har ett stort hjärta och värnar om alla!! Du orkar tom bry dig om min lilla kisse!!
    Tror oxå att många som läser din blogg är väldigt tacksamma att du delar med dig som du gör. Vi behöver alla stanna upp och tänka över våra liv & vårt sätt att vara & inte ta något/någon för given!! Finns oftast en anledning till att man reagerar som man gör. Som du sa ibland behövs det inte mycket för att bägaren skall rinna över!!
    Krama Tilda

    Kramar i massor Anette
    ps.jobbar bara ons,lör

    SvaraRadera
  6. Hon ser ut att njuta i fulla drag.
    Det känns som om Tilda har ett fint nätverk runt sig och det är definitivt nåt att glädja sig åt.
    Skickar massor med STyrkeKramar till bara DIG idag.
    Stor Kram Inkan o Ligan

    SvaraRadera