30 augusti 2011

Nu har dom åkt.....

Tilda, Anders och Ricky åkte iväg alldeles nyss. Nu väntar en ny vecka med cellgift för Tilda.
Jag sitter kvar här hemma, oförmögen att följa med. Min kropp vill inte, den strejkar!
Min hjärna vill följa med men det går bara inte.
Min psykolog och många andra säger att man måste nå botten först innan man kan kravla sig upp igen.
Är det där jag är nu då?
Jag har pratat med min läkare, min psykolog, andra som varit där. Gör jag rätt som stannar hemma?
Har så grymt dåligt samvete och därför söker jag bekräftelse från människor som har sett det förut.
Som har varit där nere eller som har sett andra vara där, det är ju dom som vet.
Ja, du gör rätt säger dom..........
Har pratat med Tilda massa gånger om det här och hon säger att det är ok att jag inte är med. Jag skriver ok för det är ju ändå en mammas stöd man vill ha, ALLTID!!

Det är nog det som är värst för mig, att ständigt ha kontroll och vara "stark", men stark finns inte någonstans hos mig just nu. Den som är stark är Tilda som orkar med.
Men innan jag hamnar alltför djupt måste jag stanna ekorrhjulet en stund. Ta några djupa andetag och läka mig själv. Fortsätter jag nu som kommer jag inte orka med alls till slut.




9 kommentarer:

  1. Du är smart du! Vad har Tilda och dina andra nära för nytta av dig om du skulle kolappsa! Tycker det är bra att du stannar hemma och stärker dig, då har du ork att vara den engagerande mamma du är till 150% istället för några trötta 50%. SE NU TILL ATT VÅRDA DIG SJÄLV! Tilda är i goda händer :-)
    Kram på dig
    // Viwi

    SvaraRadera
  2. Du gör helt rätt! <3

    SvaraRadera
  3. Jag fick göra likadant ett tag och tycker du gör rätt!! Du måste orka mycket till då ni har en bit till att gå, så helt rätt av dig!! Vila upp dig och samla dina krafter Kramar Lea med familj

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Låt dig bara vara, det behöver du! Kram Agneta

    SvaraRadera
  5. Vet du, lika mycket som du vill ha en Tilda som mår bra... lika mycket vill nog Tilda ha en mamma som mår bra. Och utefter vad jag läst på den här bloggen så känns Tilda som en mycket klok flicka så jag tror inte du behöver oroa dig. Du gör helt rätt i att vårda dig själv för att sedan kunna ge mer av dig själv till Tilda. Du är en guldmamma. // Hälsar: Hon som kom in på ett bananskal.

    SvaraRadera
  6. Jag tycker precis som de andra ovan att du gör helt rätt. Du måste ta vara på dig själv om du ska orka ge Tilda stöttning och allt annat som krävs av dig runt omkring detta. Ingen klarar att vara supermamma hur länge som helst.
    Styrkekram från Annika L

    SvaraRadera
  7. Självklart att Du gör rätt som stannar hemma.
    Försök bara att koppla av lite så är Du snart på väg uppåt igen och då är Du en ännu bättre mamma. Många kramar till hela familjen.

    SvaraRadera
  8. Kan inte skriva att jag förstår dig för det gör jag inte, det ni är med om kan ingen föreställa sig om man inte varit där själv. Vi har andra problem som är helt banala jämfört med er. Men jag fick skuldkänslor av min kära dotter idag på morgonen bara för att jag ville att hon skulle prata med någon annan än mig om sin rädsla för att vara hemma själv på morgonen. Hon vill så gärna vara stor och klara sig själv innan skolan men sammtidigt är hon livrädd att vara sjäv. Hon tror att det ska komma tjuvar när hon är själv. Så idag på morgonen när jag skickade henne till sin mormor sa jag att vi fixar detta och att jag älskar henne. Fick till svar av en gråtande tjej att " du älskar mig inte alls". dom orden ekar i mitt huvud nu på jobbet. Hur man än gör så blir det så fel. Man kan inte vara supermamma jämt. Du gör helt rätt i att laddd batterierna själv. Anders är med henne så hon är i goda händer. Ta hand om dig nu Annelie så ska du se att hon är hemma snart igen. Bamsekramar Frida

    SvaraRadera
  9. Du är fantastisk, vila är viktigt, du gör helt rätt. LOVE från Tromsö

    SvaraRadera