21 augusti 2011

Fbvänner?? eller som någon sa...fluktare??

Jag har haft en liten fundering nu ett tag och det verkar som fler funderar på samma sak.
Det gäller fbvänner, jag tror att jag ska börja rensa lite i min lista.
Jag tycker om när man skriver lite då och då till varandra och jag gör vänförfrågningar om jag vet att jag kommer att slänga iväg en kommentar då och då.
Men jag förstår inte dom som gör en vänförfrågan och inte skriver ett enda ord.
Min son sa något smart som jag tror att jag ska anamma. Jag lägger till dom jag tror vill vara vän med mig på fb, skriver dom sedan inget på en vecka så kan man kanske fråga sig varför dom gjorde en vänförfrågan. Kan det vara rimligt?
Mmmm ska nog suga på den karamellen ett tag.

Dagen har passerat och jag tycker inte att jag har gjort något alls, jag är allmänt slö och uttråkad.
Jag hoppas att det blir bättre efter mardrömsonsdagen som närmar sig.
Vill inte tänka, men kan inte låta bli. Jag vet att det är ett dilemma för så många cancerföräldrar, dom återkommande röntgenundersökningarna!!!
Man både vill och inte vill. Hur kommer vår framtid att se ut?
Det avgörs av en ynka röntgen. Hur ska jag orka stötta Tilda igenom den?
Min tappra lilla lillsnuffsa! Idag fick hon ta en tur till Västervik för påfyllning av trombocyter igen.
Dom gick ner från 17 igår till 7 idag. Tur att jag begärde en extra provtagning, egentligen skulle hon inte ta prover förrän måndag!
Men som vanligt har hon humöret upp och känner sig så trygg i Västervik.
Jag har lite dåligt samvete att jag inte orkar med alla turer till sjukhuset, men det bara går inte att tvinga kroppen. Försöker göra andra praktiska saker som jag känner mig tryggare med istället.
Vi försöker ju alltid åka 2 st och idag följde storebror med henne och Anders.

Nu ligger hon åter här bredvid mig och sover så sött, vad mer kan man begära :-)

Sen vill jag bara tala om att jag blev jätteglad för er som berättade hur skolan reagerat hos er. Jag kommer att ta med mig dom inläggen när jag träffar skolan på måndag. Jättebra!!

9 kommentarer:

  1. Jag packade ihop alla dem som aldrig skriver något till mig i en grupp och låste möjligheten för dem att se min logg och mina foton. Även några jobbarkompisar.
    Ibland när jag kom till jobbet kunde de kommentera vad de sett mig skriva på FB, men själva skrev de aldrig något. Det gav mig lite känslan av att de roade sig med att kika på mitt liv, men de bidrog inte med att bjuda på något ur sitt.
    "Jag är inte aktiv på FB." sade de - och då kan det ju inte göra något att de inte ser vad jag skriver heller...? :)

    Jag förstår din ångest inför onsdag! Börjar hålla tummarna redan nu för glädjande besked!

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Det var din kommentar som gjorde att jag blev lite modig att börja tänka tanken som jag egentligen har tänkt ett tag...
    Du är smart du vännen!!
    Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Hej! Lycka till med både skola och röntgen! Du gör helt rätt i att fundera på vilka man har som vänner på Facebook. Jag gjorde det i våras efter en del tråkiga turer på min gamla arbetsplats där jag var vän med alla som arbetade där. Jag upptäckte i god tid att flertalet av dem bara var ute efter att kika in på min sida och sen snacka en massa skit om mig. Jag har blockerat dem och nu när jag också har nytt jobb känns denna rensning så oerhört skön. Trevlig söndag! Ska ta en tur med mina hundar. Mvh mahlin

    SvaraRadera
  4. Tänker mycket på Tilda och er!!!!Håller alla tummar för Tilda denna vecka...Energi kramar till er från mig kram Sara camillas svägerska

    SvaraRadera
  5. Jag gjorde samma sak på min FB här i sommar :=) klokt tänkt tycker jag!!! Lycka till på onsdagens röntgen hoppar verkligen verkiligen på lite positiva svar!! Känner nervositeten vi ska på röntegen med vår dotter om 2 veckor så stressen har börjat krypa sig fram nu!! (lea)

    SvaraRadera
  6. Hej! Lycka till med röntgen på onsdag. Angående skolan när man har ett cancersjukt barn, så vill jag tipsa dig om att min Tildaängels lärare och rektor åkte till Linköping på en konferens som var mycket givande. Den hjälpte dem att få upp ögonen. Så om det anordnas en sådan i vinter igen så kan jag rekommendera den. Ibland hjälper det ju inte när man själv ställer krav utan de måste få höra om biverkningar av behandlingar o koncentrationssvårigheter från experter. Tänker på er o håller tummarna på onsdag. Kram Camilla

    SvaraRadera
  7. Jag tycker du är så otroligt duktig och bra Annelie! Förstår hur du funderat och kämpat med det som rör skolan. Detta i tider där du egentligen behöver all energi till att finnas för Tilda och ladda dig själv.
    Är med er ständigt,
    kram från Helen

    SvaraRadera
  8. Helt rätt! Jag rensar emellanåt och känner inget behov av att "utomstående" alltid ska ta del av mitt liv..
    Lycka till på onsdag!
    Bamsekram <3
    //Emma

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Hoppas det går bra imorgon på RTG. och att svaret blir bra. Hälsa Tilda och Jordan. Kram

    SvaraRadera