16 augusti 2011

Vaknade tidigt idag och kunde inte somna om.
Tilda har sprungit en hel del på toa inatt den stackaren. Magen har tagit mycket stryk av all medicin.

Nu är det kväll och jag sitter här i mörkret och skriver lite.
Det har varit en ganska lugn dag, lite lekterapi med chokladbollar bakning med goa Irja.
Utprovning av rullstol.....ja, det var ju inte populärt kan jag säga.
Men nu är det nödvändigt i många situationer. Jag tänker mycket på att hon inte orkar gå så långt och hon behöver ju frisk luft.
I och med att hon inte orkar gå så blir det ofta så att hon inte vill gå ut och det kommer inte att funka i längden. Den behövs också när vi tar oss fram i Linköping. Dom bygger om för fullt där nu och det är långa avstånd fram till BOND. Då är det guld värt att ha en rullstol till hands.
Hon ser absolut inga fördelar alls med stolen utan tycker bara att den är pinsam, det kan jag förstå men jag tror att hon i slutänden ser fördelarna med den.

Vi har haft besök idag av Tove. Alltid trevligt att ha vänner omkring sig. Det blev både lunch och fika.
Hon fick också en omgång provtagning av syster Tilda och förklaringar av vad alla värden betyder.
Jag hoppas att hon fixade att köra hem sen efter allt blod som hon fick lämna ;-)
Hoppas också att allt gick bra med resesällskapet.

Tilda har gått över till antibiotika i tablett/flytande form idag. Det betyder att vi kanske får åka hem imorgon. Tabletter är ju inga problem att ta men den antibiotikan hon får i flytande form är verkligen inget att leka med. Hua vale, den smakar verkligen inte hallon.!!
Blandade den med glass men det var ingen höjdare, så imorgon får vi hitta på något annat.
Jag vet att det har funkat med OHOJ chokladsås förut så vi får nog testa det istället.

Ja, annars är det ganska lugnt på fronten. Vi ser fram emot morgondagen och ser vad den har att bjuda på.

4 kommentarer:

  1. Önskar er en bra dag tillsammans och krya på sig lilla Tilda. Mvh mahlin

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för att ni får åka hem.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni får åka hem i morgon!

    Rullstol var nåt som Anton "gick med på" snabbt (han hade ju så ont i höften i början av sjukdomen, så han hade inte så mycket val...)
    Vi får hoppas att Tilda accepterar den snart, det blir ju mera frihetskänsla när man gör saker utomhus.

    Kram.

    SvaraRadera
  4. Lyssnade precis på vad den nya kompositören Tilda fått till. Du, Tilda, det är så fint att du får din "gamla fröken" att fälla en tår. Man kan undra vart dina talanger kommer ifrån? Men det kan väl inte bli annat av så fina och beundransvärda föräldrar.

    Jag hoppas nu att du snart är hemma igen och jag längtar efter en TILDAkram.

    Var nu rädda om er, kram till er alla.
    Sofia

    SvaraRadera