8 januari 2012

En dröm om mitt inre?

Tog en tur ut till Ernemar idag med Lotta. Det blåste svinkallt så vi höll oss mest i skogen.
Hahaha tvingade Lotta att vara modell och det passar hon ju bra till.

Någon som tyckte det var jättekul i alla lerpölar var Iceman.



Trots ganska disigt o trist väder så fick vi en liten skymt av Blå Jungfrun långt där borta i horisonten, ser ni?


Jag tror inte jag varit där ute med Lotta sedan i somras och vi hade fått reda på att Tilda fått återfall. Då hade vi fortfarande hopp och trodde aldrig att slutet av resan skulle sluta vid fel hållplats.

Imorse vaknade jag av att jag hade en dröm att jag blev skjuten med massa massa skott.
När dom röntgade mig var jag full av hål och kulor.
Funderade lite på om det var en reflektion om hur jag ser ut i min själ. Den är trasig och hålig?
Den kommer aldrig att bli hel igen, men man får lappa och laga så gott det går helt enkelt.
Nu närmar sig hennes födelsedag, den födelsedagen hon så gärna hade velat uppfylla.
När jag tänker på det blir jag arg och förbannad, men det hjälper inte precis.
Men ibland är det gott för själen att svära lite över livet.

3 kommentarer:

  1. Ja visst får man svära på livet när det är så orättvist!
    Jag tänker på dig ofta och tycker att du är så fantastisk som kämpar vidare!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Du är en kämpe som verkligen gör allt för att hålla näsan över vattenytan. Självklart får man svära och banna över hur orättvist livet kan vara. Mina tankar är hos dig. Kram Annika J

    SvaraRadera
  3. Tenker masse på dere. Beundrer deg virkelig , for din styrke og pågangsmot. :)

    Var litt rart at du hadde den drømmen i natt. Satt akkurat å leste om drømmers betydning og fant dette : drømmen opplever du kanskje at en annen forfølger deg og vil skyte deg. Drømmejeget er lykkelig over akkurat å ha unngått faren. I det virkelige liv er det godt å komme unna andre som vil drepe deg. I drømmene er det annerledes. Poenget i selvutvikling er jo at egoet skal dø, så vi kan fungere ut fra hjertet i stedet. Å bli skutt i drømmen, vil si at en side i deg dør. Det kan være en positiv side, slik at dette er et faresignal. Men det kan like gjerne være en negativ side ved deg som skal dø. Da er det positivt om egoet blir skutt og dør i drømmen.

    Ha en så fin kveld og natt. Og sov så godt, Annelie :)

    SvaraRadera