2 januari 2012

Röjningsdag

Vaknade kl 7 idag och kunde inte alls somna om.
Huvudet gick igång direkt med allt som jag tänkte hinna med.

Började med att samla ihop alla kassar som skulle till återvinningen, det var tidningar, plast, glas, kartonger äntligen fick jag iväg lite som bara står och tar plats.

Sen gick jag igång i köket med att slita ner "julen" och sätta upp våren, eller kanske rent av sommaren. Vi får väl se när jag orkar putsa fönstren igen. Det blir när det blir helt enkelt, det är inte så himla noga.
Tyckte nog att det blev fint iallafall.


Sen gick jag loss på skafferiet!! Fy fasiken vad jag fick slänga grejer. Det är verkligen inte normalt att ha 3 paket lasangeplattor, alla såklart öppnade. Hittade även lika många paket ströbröd.
Allt bara för att man inte kollar längst in i skafferiet. Man liksom bara skummar lite längst fram och slänger sedan igen dörren och skriver upp nytt på handlingslistan.
Nej, nu är det slut  med det för skafferiet är ett minne blott. Bytte plats med uppläggningsfaten så nu finns torrvarorna ordentligen efter varandra i prydliga rader i utdragbara lådor istället.

Sen blev det ommöblering i vardagsrummet för imorgon så får jag min nya soffa!!!
Nu hoppas jag verkligen inte att jag har tagit vatten över huvudet och dragit till med en alldeles för stor sådan men men....man får väl vänja sig.

Mellan varven har chefen varit här och senare kom pappa o Birgitta. Fika är ju också nödvändigt. Mina tankar har också gått otal gånger till Tilda. Min lilla fisa saknar henne massor.

Nu är jag helt färdig och imorgon ligger jag säkert pall. Men då får det vara så också. En dag i taget som sagt.

1 kommentar:

  1. Oj vad duktig du har varit,
    Skönt att skingra tankarna lite när man röjer.
    Så fint det blev i fönstret, och du det regnar mest i alla fall så putsa kan man vänta med:)

    Kram på dig Kicki

    SvaraRadera