5 januari 2012

Soffbygge check

Så ja! då var soffan monterad och invigd. Kanonskön och nu kan vi äntligen få plats.
Man slipper sitta i knät på varandra, nu kan man ju till och med sträcka ut sig ordentligt.
Kan meddela att skruvdragaren INTE låg i garaget. Skickade iväg Emmy till Cheapy att köpa en sån liten behändlig sak (helst då klarröd). När hon kom hem med den tog jag en runda till i garderoben där jag var ganska säker på att den inte låg. Vad hittade jag inte där minsann.........
Ja ja nu har jag två om ifall att någon skulle få ben igen. För så måste det ju har varit? Att den fick ben och sprang iväg och gömde sig, hmmm.

Lägg till bildtext
Nu råkade det vara så att soffbordet jag köpte för bara några månader sedan inte fick plats, oj det hade jag inte räknat med. Ja ja det kanske passar bättre hos någon annan. Det får väl bli en blocketförsäljning.

Jag har haft en liten dröm ett tag och det är att skaffa mig en bra kamera och lära mig ordentligt att fotografera. Jag frågade en expert i området om råd av en förstakamera och idag gjorde jag slag i saken och var inne och köpte den. Tack Lisen för hjälpen, HÄR kan ni se hennes fina hemsida.
Det enda jag saknar är nu objektivet som jag vill ha, men pengarna räckte inte så långt. Det får bli en senare present till mig själv.

Mycket klickande har det blivit under dagen, ska bli så kul att ta med den ut och testa ute i naturen. Den kanske kan få mig att äntligen komma ut. Hoppas verkligen.
Sonen hade ingen lust att vara objekt för så det fick bli lite tulpaner istället

8 kommentarer:

  1. Men hallå! Vad har du köpt för kamera? Sådär kan du väl inte bara skriva!!! Jag vill också ha en ny och letar alltid tips på bra kameror.
    :)
    Å snyggt jobbat med soffan!

    SvaraRadera
  2. Gud vilken snygg soffa, jag blir riktigt avundsjuk. Din kanske man kan sitta i också för det kan man inte i min.
    Kram på dig, tror snart du är ute och fotar för fullt.
    Lotta M

    SvaraRadera
  3. Vad snyggt det blev! Kram kram / Kicki

    SvaraRadera
  4. Väldigt snygg soffa,jag vill med ha...Bra gjort att få ihop den!
    Mys nu i soffan(om du kan) och fortsätt ta fina bilder :-)

    SvaraRadera
  5. Härligt Annelie. Du kommer att få många fina stunder med din nyfunna vän kameran. Att fotografera har varit min största terapi vid sidan av hundarna.

    Jag är också nyfiken vad det slutligen blev. Den du funderade på?

    Kram
    Lisen

    SvaraRadera
  6. Lisen jag följde ditt råd, det blev Canon eos 1100d, men jag får dras med det objektivet som kom med. Får spana efter Sigmaobjektivet senare. Tack för rådet. Kram

    SvaraRadera
  7. Av bilderna att döma så har du en riktigt bra kamera. Objektiv skaffar man sen vart efter man har möjlighet. I första skedet är det viktigaste att lära sig att bemästra kameran.

    Tycker du är jättebra på gång. Den första bilden på Jordan i ditt bildkavalkadinlägg (6. januari) är helt fantastisk med sitt vackra ljus. Där har du lyckats extra bra.

    Om du vill ha lite handböcker om tips och knep hur yrkesfotografer gör kan du kolla Scot Kelbys böcker. Han förklarar på ett jätte enkelt sätt i tex serien "Digital fotografi" om allt från kamerainställningar till små trix som gör bilden ännu bättre. Kolla på biblioteket.

    Kram,
    Lisen

    SvaraRadera
  8. Av bilderna att döma så har du en riktigt bra kamera. Objektiv skaffar man sen vart efter man har möjlighet. I första skedet är det viktigaste att lära sig att bemästra kameran.

    Tycker du är jättebra på gång. Den första bilden på Jordan i ditt bildkavalkadinlägg (6. januari) är helt fantastisk med sitt vackra ljus. Där har du lyckats extra bra.

    Om du vill ha lite handböcker om tips och knep hur yrkesfotografer gör kan du kolla Scot Kelbys böcker. Han förklarar på ett jätte enkelt sätt i tex serien "Digital fotografi" om allt från kamerainställningar till små trix som gör bilden ännu bättre. Kolla på biblioteket.

    Kram,
    Lisen

    SvaraRadera