10 januari 2012

Yogastart

Usch idag har det varit en sån där grå o mulen dag igen. Det var väl någon timme som solen tittade fram men det var knappt så att man hann o se den innan det försvann.

Tack alla för dom olika tipsen på hur jag ska kurera mitt fnöskiga ansikte. Nu ska här testas för fulla muggar. Det fanns ju lite olika alternativ. Det blir mycket smörj framöver.

Imorse hade jag min första mindfulnessyoga hos Therese. Det var precis det jag behövde. Lugna fina rörelser tillsammans med bra andning. Får man bara in den harmonin i kroppen så tror jag att det kommer att göra susen för min värkande kropp.
Så från och med nu kommer jag att spendera Tisdagsförmiddagen på yoga.

Var borta vid graven också en stund och där var det så dystert. Inga ljus lyste och den lilla snön som kom inatt hade täckt dom fina sakerna vid graven. Lilla hjärtat måste ju få ljus!!
Hade med mig Jordan idag och återigen så skällde han på "något" som inte jag såg. På samma plats och mot samma håll. Undrar vem det är som står och kikar på oss.
Kanske ska fråga "Tanten i Kalmar" som Tilda kallade henne.
Jag och Emmy har bokat en tid hos henne på måndag. Vi får väl se om någon kommer och hälsar på oss.

Vill igen tacka alla goa människor som fortfarande skänker en slant till Tildas fond.
Som ni ser så är det snart dags att höja målet igen. Inte många hundralappar som fattas nu.
För vi fortsätter väl ett tag till ?

Kram på er

5 kommentarer:

  1. Oh, vad är det för tant i Kalmar? Kan du berätta mer? :)

    Skickar över ett gäng styrkekramar till dig också!

    SvaraRadera
  2. Mindfullness är bra mot mycket. Har blivit rekommenderad det för min stress som fortfarande sitter i. PTSD alltså. Så kör du! Det behöver du efter allt du gått igenom.
    Jag kanske blir inspirerad och tar tag i mina övningar igen så hjärnan börjar funka som den ska :)
    kram

    SvaraRadera
  3. Blev oxå nyfiken på tanten i Kalmar!

    SvaraRadera
  4. Ja - vad glad jag blir att du börjat med yoga. Har själv blivit hjälpt av kundaliniyoga.
    Ser också fram emot att höra vad Kalmarbesöket gav.

    SvaraRadera
  5. Jag har varit förbi graven (utan snö den gången) o då var det så fint med många tända ljus.
    Kram Elli

    SvaraRadera