4 januari 2012


Japp, precis så här ser det ut i mitt vardagsrum. Vet ni vad jag önskar mig mest av allt just nu?? Jo en upphittad och uppladdad skruvdragare.
I och med att mitt minne nuförtiden har en innerbeläggning av teflon så har jag ju absolut ingen aning om var jag har lagt den.
Troligtvis har jag varit duktig och lagt ut den i garaget, men det är jag bara vad jag tror.
Nu är det helt svart där ute så jag kan inte gå ut o leta heller.
Det betyder att delarna får helt enkelt stå kvar som spökmonument i mitt vardagsrum tills imorgon.

Ja jag ska ju inte klaga för soffan finns iallafall på plats, tack vare Vinskärs Budfirma.
Vill ni ha bud levererade/hämtade så kan jag stark rekomendera dom. Där blev det lite reklam också...

Ni kan gissa vad jag ska göra imorgon?? Precis...montera soffa :-)

Johanna var på besök hos mig idag och vi gick egenom hela Tildas sista vecka och dagar. Jag hade inte gjort det på ett tag kände jag och många tårar blev det.
När man tänker efter så är det ju inte klokt vilken press man har varit under egentligen. Uha..
Men resan är fortfarande lång till någon form av återhämtning, så jag kämpar på.
Dag för dag.

5 kommentarer:

  1. Ja det är inte klokt vad du har fått gå igenom! Orättvist är bara förnamnet.
    Jag är beundrar dig så otroligt mycket ska du veta.
    Stor kram till dig!
    ( och lycka till med soffbygget!)

    SvaraRadera
  2. Lycka till med soffan! Tänk vad gott du ska må när du sitter och myser i den med ömma fingrar och svaelröken fortfarande osande.. ;)
    Du är grym, Annelie!

    Kram från Göteborg

    SvaraRadera
  3. Montera möbler är en utmärkt sysselsättning i all sorts återhämtning! Att svära, lyfta tungt, misslyckas, göra om, fixa själv, osv, rensar ur en massa skit och lämnar lite rum för annat.
    kram <3

    SvaraRadera
  4. Att du orkar, kunde inte låta bli att skratta åt historien med släpet. Skönt att du har soffan på plats nu. Tror du kommer få det jätteskönt i den i helgen. Behöver du en skruvdragare får du höra av dig. Kram på dig. Lotta M

    SvaraRadera
  5. Du kommer att njuta ännu mer av din nya soffa efter allt besvär du har haft med att få den på plats...och lite kul var det trots allt att läsa om resan med släpvagnen :-). Kram Ullis

    SvaraRadera